Forfatter Emne: dæk mærke  (Læst 1604 gange)

auser

  • Gæst
dæk mærke
« Dato: 13. Oktober 2011, 11:23 »
hvem er "ekspert" på dæk her inde

jeg har kigget  på

Dunlop sp fast response

Fulda carat progreso

Nokian H

det sommerdæk jeg ude efter til de næste par sæsoner

hvilken af disse tre mærker har bedst køre comfort  larmer mindst og slides mindste os??

morgan

  • Gæst
RE: dæk mærke
« Svar #1 Dato: 13. Oktober 2011, 13:18 »
Citér
auser skrev:
hvem er "ekspert" på dæk her inde

jeg har kigget  på

Dunlop sp fast response

Fulda carat progreso

Nokian H

det sommerdæk jeg ude efter til de næste par sæsoner

hvilken af disse tre mærker har bedst køre comfort  larmer mindst og slides mindste os??


Hmmm... Jeg har Fulda på mine Manta I400 og de er rigtig gode.

Men ring til super dæk, de fortæller dig forskellen på overstående dæk.

silverfox

  • Gæst
RE: dæk mærke
« Svar #2 Dato: 14. Oktober 2011, 12:59 »
Der er en grund til at Dunlop normalt kaldes DunHOP! Af dem du foreslår, ville jeg vælge Nokian. Jeg har ingen personlige erfaringer med dækket, men har hørt mange kunder tale godt om det.
Personligt ville jeg vælge Michelin, De er måske dyrere men du får suverænt flest  km ud af dem.

dsm

  • Gæst
RE: dæk mærke
« Svar #3 Dato: 14. Oktober 2011, 14:39 »
Citér
silverfox skrev:
Der er en grund til at Dunlop normalt kaldes DunHOP! Af dem du foreslår, ville jeg vælge Nokian. Jeg har ingen personlige erfaringer med dækket, men har hørt mange kunder tale godt om det.
Personligt ville jeg vælge Michelin, De er måske dyrere men du får suverænt flest  km ud af dem.


helt enig med silverfox...jeg selv bruger Michelinde sidste 8 år,en af min venner som køre taxa i odense har kørt 80.000 km med Michelin dæk.

auser

  • Gæst
RE: dæk mærke
« Svar #4 Dato: 14. Oktober 2011, 19:58 »
@silverfox og dsm
Tak for Info om dæk personligt selv har jeg aldrig hørt om dårlig ting om dunlop.
Men hvor kommer dunHOP navnet fra og hvorfor??

Det bliver nok også til nokian h dæk eller fulda, selvom en dæk fortalt mig at fulda Carat progreso larmer??? Iflg Adac.de synes jeg ikke de skriver nået om det??

silverfox

  • Gæst
RE: dæk mærke
« Svar #5 Dato: 15. Oktober 2011, 08:21 »
Det er min erfaring at Dunlop ikke fungerer særlig godt på en Peugeot. Rystelser og støj er ikke unormalt.
Nogle dæk fungerer bare ikke med visse biler.

morgan

  • Gæst
RE: dæk mærke
« Svar #6 Dato: 15. Oktober 2011, 13:10 »
Citér
auser skrev:
@silverfox og dsm
Tak for Info om dæk personligt selv har jeg aldrig hørt om dårlig ting om dunlop.
Men hvor kommer dunHOP navnet fra og hvorfor??

Det bliver nok også til nokian h dæk eller fulda, selvom en dæk fortalt mig at fulda Carat progreso larmer??? Iflg Adac.de synes jeg ikke de skriver nået om det??


smile..
DunHop... betyder at dæk er lige så firkantet som en terning.
Fulda er gode... nu ved jeg ikk mht til vinter køresel, da jeg ikke kørere med mine opler om vinteren.
Nu er jeg ligeglad om mine dæk larmer når jeg har flere hundrede heste der vræler ude i fronten.  :D

På konen's og min geot'er køre vi KUN med Micheling på vinter og sommer fælge.... "det er fandme et godt dæk"...
Dyrt men det er alle penge værd.
Nokian, syntes jeg ikke om. De støjer meget.
« Senest Redigeret: 15. Oktober 2011, 13:11 af morgan »