Forfatter Emne: 407'er lidt hurtigere  (Læst 2071 gange)

Spol

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 32
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
407'er lidt hurtigere
« Dato: 01. Oktober 2011, 22:18 »
Hej
Jeg har for nylig købt en 407 2,2 XT SW 158hk, synes dog den er noget sløv. Specielt når jeg skal starte fra 0. Når jeg giver den gas og skal afsted, dykker den lige lidt i omdrejningerne, og miraklet udebliver ..
Nogen forslag til hvordan man får mere skub i sådan en?, gerne uden at den bruger væsentligt mere benzin end den i forvejen gør :o)

Spol

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 32
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: chiptuning?
« Svar #1 Dato: 04. Oktober 2011, 22:00 »
Var chiptuning måske en mulighed?
Nogen her som har erfaring med det?

308GTI

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 119
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 407'er lidt hurtigere
« Svar #2 Dato: 05. Oktober 2011, 00:41 »
Prøv evt at checke http://www.bsr-tuning.dk/ de burde kunne hjælpe.
:)

silverfox

  • Gæst
RE: 407'er lidt hurtigere
« Svar #3 Dato: 05. Oktober 2011, 07:45 »
Den skal ikke "dykke i omdrejninger" ved acceleration, der skal du nok ha udlæst fejl. Men det er ikke nogen "racer": Jeg har selv en 406 TS4 med samme motor og den udmærker sig mere ved mellemaccelerationer og generelt motorvejskørsel.
Jeg forholder mig desuden meget skeptisk til om en chiptuning kan gøre en forskel ved sådan en almindelig sugemotor.

monimoni

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 20
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 407´er lidt hurtigere
« Svar #4 Dato: 22. November 2011, 16:04 »
Det har ganske givet noget med styring i udstødningen at gøre - har tidligere undersøgt det og posted svar her på siden. Vil lige se om jeg kan finde mit gamle svar - så vender jeg tilbage.

Den 09-11-2009 skrev jeg følgende om et lignende problem ;
Jeg har arbejdet videre med problemet og helt tilfældigt støtte jeg på en citroen mekaniker, der nikkede genkendende til problemet. (Åbenbart har Citroen motorer samme problem) - på nettet har jeg ligeledes fundet en del i engelske forums for ford og peugeot - og til sammen giver alt dette et billede af at det er et problem der opstår i forbindelse med EGR systemet. Et system der tilbagefører gasser fra udstødning til indsugning for at genbruge ubrændte gasser.

Der fremføres mange løsninger. I nogle skal man skille systemet ad, og rense det grundigt - i andre skal EGR systemet skærmes af (ulovligt - men det virker) -og sådan bliver man ved - uden at der er nogen der helt kan forklare hvad der skal gøres.

Men et er sikkert, det er et problem som rigtig mange Peugeot kunder har betalt rigtig mange penge for - og som ikke er blevet løst!
« Senest Redigeret: 22. November 2011, 16:13 af monimoni »
Nu  308 2014 1.6 Blue e-HDi 6 trins
Før 407 2005 2.2 SW haft i 9 år - 135.000 km