Forfatter Emne: Hvidgul sovs i frosttank  (Læst 2162 gange)

auser

  • Gæst
Hvidgul sovs i frosttank
« Dato: 26. Oktober 2011, 17:08 »
Jeg lavede idag et tjek med frostvæsken, og bemærkede lidt hvidgult sovs på indersiden af beholderen  hade svært ved at finde ud af om der var olie i væsken  der var ingen sovs på skruelåget til beholder. Nogen der kan komme med fif eller ved hvad det evt kan være

sgt

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 332
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • sgt
RE: Hvidgul sovs i frosttank
« Svar #1 Dato: 26. Oktober 2011, 17:48 »
Citér
auser skrev:
Jeg lavede idag et tjek med frostvæsken, og bemærkede lidt hvidgult sovs på indersiden af beholderen  hade svært ved at finde ud af om der var olie i væsken  der var ingen sovs på skruelåget til beholder. Nogen der kan komme med fif eller ved hvad det evt kan være


Det kunne meget vel være olie. Kan næsten ikke se, hvad det ellers skal være. Bruger den olie?? Vand?? Er der vand i olien?? Bobler det i kølevandsbeholderen, når motoren kører??
Er det din 206 1,4 benz?
« Senest Redigeret: 26. Oktober 2011, 17:50 af sgt »
307 T6 SW 2.0 HDi Griffe (RHR) 2005 160.000km
406 st.car 2.2 HDi (4HX) TS 2001 295.000km, solgt

auser

  • Gæst
RE: Hvidgul sovs i frosttank
« Svar #2 Dato: 26. Oktober 2011, 19:45 »
Den bruger overhoved ikke meget olie ha ikke prøvet at tjekke om det bobler i frost beholderen mens motoren køre  hvad kan det evt skyldes at der kan være olie i frostvæsken
Ja det en 206 1,4 benz

auser

  • Gæst
RE: Hvidgul sovs i frosttank
« Svar #3 Dato: 27. Oktober 2011, 00:13 »
Ingen har inde som ved hvad problemet kan skyldes??

Goldwing

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 508
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • trædrejer
  • By: srubbekøbing
RE: Hvidgul sovs i frosttank
« Svar #4 Dato: 27. Oktober 2011, 07:26 »
jo olie i vandet
prøv også at se om der er noget snask ved olie påfyl propen
Hilsen
Kjeld Andersen

[mail]kjelda@stofanet.dk[/mail]

larsK

  • Gæst
RE: Hvidgul sovs i frosttank
« Svar #5 Dato: 27. Oktober 2011, 20:44 »
topparkning...!!

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Hvidgul sovs i frosttank
« Svar #6 Dato: 27. Oktober 2011, 23:52 »
Ja det er  olie i kølvandet som Goldwing også er inde på   , og toppakning der er årsagen   , det samme ses ved oliedækslet der er det bare kondensvand og olie  men ser stort set ens ud   , hvis det er en TU motor er 99% sikker

auser

  • Gæst
RE: Hvidgul sovs i frosttank
« Svar #7 Dato: 28. Oktober 2011, 14:51 »
når motoren står i tomgang og er varm så bobler det inde i kølevandsbeholderen,   så jeg kunne godt forstille mig det er toppakningen.

er det en dyr rep med toppakning?  andre siger det kan være revne i motor et sted eller pakning på vandpumpe?  kan der være hold i det

morgan

  • Gæst
RE: Hvidgul sovs i frosttank
« Svar #8 Dato: 28. Oktober 2011, 18:39 »
Citér
auser skrev:
Jeg lavede idag et tjek med frostvæsken, og bemærkede lidt hvidgult sovs på indersiden af beholderen  hade svært ved at finde ud af om der var olie i væsken  der var ingen sovs på skruelåget til beholder. Nogen der kan komme med fif eller ved hvad det evt kan være


Ikke grade.....B)

Din bil savler lidt mht fugt.... Det gør alle biler.....Bare den ikke laver maunaise....

auser

  • Gæst
RE: Hvidgul sovs i frosttank
« Svar #9 Dato: 29. Oktober 2011, 16:40 »
@morgan har nu læst nogle af dine kommentar på forskellige emner og du bruger et mystisk ordbrug og virker rimlig useriøs  er du ikke venlig at lade vær med at kommentere på mine emner fremover.  

Alle andre tak for jeres svar bilen skal til mekaniker onsdag

morgan

  • Gæst
RE: Hvidgul sovs i frosttank
« Svar #10 Dato: 01. November 2011, 19:32 »
Citér
morgan skrev:
Citér
auser skrev:
Jeg lavede idag et tjek med frostvæsken, og bemærkede lidt hvidgult sovs på indersiden af beholderen  hade svært ved at finde ud af om der var olie i væsken  der var ingen sovs på skruelåget til beholder. Nogen der kan komme med fif eller ved hvad det evt kan være


Ikke grade.....B)

Din bil savler lidt mht fugt.... Det gør alle biler.....Bare den ikke laver maunaise....


Ved ikke om dette er et mystisk ordsprog..

Siger bare at man skal ikke male fanden på væggen.... Den billigste løsning er at skifte kølervæske og se om den stadig laver snask i kølervæske...

Bopler i ekspansionsbeholder.."ja" mange biler bopler og det er pga flow i systemet
Da den IKKE puster systemet op, så behøver det ikke være en fatal fejl... Men kør du bare ned og få skiftet en toppakning....;)

Jeg havde bare skiftet væske( da der er ikke frost, så kun vand) og tjekket op på system om den puster sig op og laver maynaise igen, inden jeg gik på værksted med den. Hvis der er fatal fejl så ØV og sur r.., men man skal lige føle sig frem inden man bare gør.!!!!

Det kunne være rart at kunne ha penge til julegaver ikk....:)

Og jeg skal nok lade vær med at svare el kommentere dine indlæg, nu når du syntes at jeg svare mystisk og ikke ved en skid, for du ved bedre ikk.???? el hvorfor spørg du altid om småting som er alm viden inden for mek verden.....

Go Bag hjul................

Denne sag er vist ude af verden nu...
« Senest Redigeret: 01. November 2011, 21:20 af morgan »