Forfatter Emne: peugeot 207 - oil level low (reset?)  (Læst 3535 gange)

rasmusdc78

  • Gæst
peugeot 207 - oil level low (reset?)
« Dato: 04. November 2011, 21:15 »
Jeg har en 207 og har ikke rigtigt problemer med olie forbrug, den har ramt 120k, og skal til 120.000km service her i næste uge, men kørte hjem fra tyskland, da jeg ramte indkørsel så siger den "OIL level low" fint ok, tjekker, der er olie på men lige i bunden af olie pinden.

tager konens bil køber det korrekte olie og smider ca 0.5-0.6 liter på, så den er et stykke oppe af pinden, især fordi den skal have et fuldt olieskift på fredag.

Men den melder stadig oil level low, har ikke trillet i bilen, bare lige startet den.

Skal man resette sådan en DIAGNOSE besked, og hvordan?

Nogle der kan hjælpe.. eller skal jeg ud og køre før den ombestemmer sig..

som sagt ingen problemer med manglende olie, og olietryk har heller ikke været noget den fejl meldte..

men den har så lige brugt 0.8 liter olie på 20.000km, sådan en 1.6HDI, har jeg ikke lige været ude for før.

men skal siges min kørsel har ændret sig fra landevej 100km hver dag, til vejle aarhus på motorvej med 140 hver dag.... så den får lov til at arbejde, så det kan vel forklare det en smule..

Men nogle der ved om den skal resettes, eller den skal have mere olie før?
« Senest Redigeret: 04. November 2011, 21:16 af rasmusdc78 »

Nesko BiH

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 107
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: peugeot 207 - oil level low (reset?)
« Svar #1 Dato: 04. November 2011, 21:26 »
Hej Rasmus !
Jeg havde aldrig olie nivo lav, men med sprinkler vædske.
Tror det forsvinder selv når du beggynder at køre bil.
Måleren skal gendkende mereolie.

MVH fra Herning !;)

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: peugeot 207 - oil level low (reset?)
« Svar #2 Dato: 04. November 2011, 23:31 »
der skal ikke nulstilles noget det kommer af sig selv  men kan tage lidt tid  ,   og 0,4 l olie på 10.000 km er fint nok    mange biler kører  20, 30 , 40.000 km  og nogle kan ikke køre fra det ene service til det næste uden af blive efterfyldt med olie  det er helt normalt

morgan

  • Gæst
RE: peugeot 207 - oil level low (reset?)
« Svar #3 Dato: 06. November 2011, 19:45 »
Hej

Super godt at du lod bil stå og hentede olie til bilen....;)

Din skal/burde ikke forbruge så den æder så meget olie imellem service at den melder fejl.

Min tanke, er at du skal ha nulstillet fejl hos peugeot, for de vil sikkert godt ha undersøgt hvorfor du har det olieforbrug....

Jeg har selv en 207 HDI og den er ved at runde de 80 kilo. Den bruger intet af olie.
« Senest Redigeret: 06. November 2011, 19:48 af morgan »

larsK

  • Gæst
RE: peugeot 207 - oil level low (reset?)
« Svar #4 Dato: 08. November 2011, 19:18 »
ifølge peugeot må den smide 1L olie for hvert 1000km.. syndes selv et var meget men arbejder der selv og har været ude for det før..

i de fleste tilfælde har det vist sig at være topparkningen..