Forfatter Emne: Hvor løfter man en 407'er  (Læst 2189 gange)

Spol

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 32
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Hvor løfter man en 407'er
« Dato: 12. November 2011, 10:21 »
Hej
Overvejer at skifte til vinterhjulene, men i stedet for at bruge den dunkraft der følger med bilen, vil jeg hellere bruge min garagedonkraft.
Men hvor løfter jeg bedst bilen med en garage donkraft?
(Bilen er en 407SW)
Med venlig hilsen

Ole Edslev - 407

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 395
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Hvor løfter man en 407'er
« Svar #1 Dato: 12. November 2011, 13:36 »
Dækskifte
Jeg har næsten altid skiftet dæk selv, især efter det blev alm. med Vinter- og Sommerdæk.

På Audien medfulgte der en lille Pind af hård plastik, som man skruede ind  efter at have skruet den første hjulbolt af, det hjalp kolosalt meget , når dækket skulle af og det nye på.

   Da jeg skiftede til Peugeot 407, var der ikke en sådan Pind, men senere opdagede jeg at man fik den med til Aluhjul, så købte jeg en ,den var af Stål og kostede 100,- og nu virker det som før, for de hjul er ellers lidt store og besværlige at arbejde med.

   Så mærker jeg ellers dækkene med hvor de har sat  HF højre forhjul og VF BH BV, når jeg skifter igen bliver det højre forhjul sat på bagakslen, så dækkene på den måde bliver mere ens slidt.

   Jeg har købt en lille 2 tons donkraft, som jeg bruger til det ene forhjul, samtidig bruger jeg den medfølgende donkraft til baghjulet i samme side, det er er lettere end at tage et hjul ad gangen.

MVH Ole

Der hvor donkraften sættes sættes også den købte donkraft..
Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Hvor løfter man en 407'er
« Svar #2 Dato: 12. November 2011, 16:23 »
Citér
Spol skrev:
Hej
Overvejer at skifte til vinterhjulene, men i stedet for at bruge den dunkraft der følger med bilen, vil jeg hellere bruge min garagedonkraft.
Men hvor løfter jeg bedst bilen med en garage donkraft?
(Bilen er en 407SW)
Med venlig hilsen

det er ikke muligt at lyfte andre steder end de 4 punkter på paneleren, de er for lave de her 407er. nogle gange skal jeg selv lyfte bilen med hånden for at få min garagedunkraft skuppet ind
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L