Forfatter Emne: Aircon/klimaanlæg/varme virker ikke?  (Læst 3800 gange)

alcudia

  • Gæst
Aircon/klimaanlæg/varme virker ikke?
« Dato: 19. November 2011, 08:52 »
Hej

Jeg har en Peugeot 406 st fra '98 hvor aircon ikke virker mere. Har haft den på værksted (ikke et Peugeot værksted) men de kunne ikke finde fejlen, efter test osv.

Der kommer ikke lys i knappen når man trykker på den, heller ikke den ved siden af som cirkulere luften.
Blæseren er helt død og der kommer kun varme i passeresædet (det eneste sted i bilen hvor der er varme)

Nogle herinde som ved eller har en idé om hvad der kan være galt? Selvom den har været på værksted og mekanikeren ikke kunne finde fejlen, er der måske nogle herinde som har oplevet samme problem?

Mvh.
Ole

tvmanden

  • Gæst
RE: Aircon/klimaanlæg/varme virker ikke?
« Svar #1 Dato: 19. November 2011, 11:13 »
Du skal sikre dig at F21 30A  ikke er sprunget (sidder i sikringsboksen ved rattet) og at der er +12v på F21 ,når du har tænding på.

alcudia

  • Gæst
RE: Aircon/klimaanlæg/varme virker ikke?
« Svar #2 Dato: 19. November 2011, 11:23 »
Ingen er sikringerne er sprunget, er også sikre på at mekanikeren er gået dem ordentlig igennem og at der er blevet målt efter. Han har prøvet alt hvad han kunne for at finde ud af fejlen, men sagde at franske biler kan være meget vanskelige nogle gange, at finde fejl på.

tvmanden

  • Gæst
RE: Aircon/klimaanlæg/varme virker ikke?
« Svar #3 Dato: 19. November 2011, 13:13 »
Det skyldes ofte at der mangler +12v fra nøglekontakten til F21 ,hvis jeg husker rigtigt så er ledningen brun.

Ps. Alle biler er vanskelige at fejl finde på  hvis man ikke kender dem

rem-dk

  • Gæst
RE: Aircon/klimaanlæg/varme virker ikke?
« Svar #4 Dato: 19. November 2011, 18:05 »
Kan du få kabineblæseren til at køre?
Jeg har været ude for at en reguleringsenhed til denne blæser var i udu, og så virker klimaanlægget heller ikke.
Den sidder under handskerummet.

alcudia

  • Gæst
RE: Aircon/klimaanlæg/varme virker ikke?
« Svar #5 Dato: 19. November 2011, 18:27 »
Nu har vi lige målt på sikring 21 til venstre under rattet. De hedder ikke F21 og 30A, de er kun nummereret. Men der kom ingen udslag på måleren, som du skriver der skulle.

Mekanikeren har også været i rummet under handskerummet, så går ud fra han har tjekket efter der. Men der er vel ikke så meget andet at tage den til Peugeot og få dem til og fixe det.

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Aircon/klimaanlæg/varme virker ikke?
« Svar #6 Dato: 19. November 2011, 19:51 »
Det er ikke sværre at fejlfinde på Peugeot end andre biler  , du står med permanente fejl og hvis han ikke kan finde dem som er simpel fejlsøgning  tror jeg ikke han er mekaniker  det må være noget han har bildt dig ind