Forfatter Emne: Bremser Peugeot 308 HDI 2008  (Læst 2411 gange)

Calimic

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 63
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Bremser Peugeot 308 HDI 2008
« Dato: 22. November 2011, 18:47 »
Hej orakler

Er der nogle der har erfaring med bremser (foran) på en 308 ?

Problemet er at jeg nu har fået skiverne drejet af 2 gange, men bremserne rusker stadigvæk ved nedbremsning. Ikke så slemt som det var tidligere, men nok til at det er irriterende........

Kan det evt. være en dårlig kvalitet skiver der er monteret fra start, og kan man så lige så godt få dem skiftet?


Hvilke type skal man evt. skifte til, hvis de originale ikke er 100% i orden?
/Calimic

Nesko BiH

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 107
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Bremser Peugeot 308 HDI 2008
« Svar #1 Dato: 22. November 2011, 20:43 »
Hej Calimic !
Jeg vil først kontrollere cylinder og glidere på kalibren om de kører godt.?
Det kan ske ,at de "hænger",så bremserne -piver.
Med afdrejning af skiverne løses ikke problem.Selv om de er "orginale"kan det ske at de er dårligere kvalitet.
Hvis du spørger om en go mærke kan BREMBO klart anbefales.har kørt i 9 år med dem og var aldrig skæve.(Bruger bremser - rigeligt
kan godt lide køre i høje omdr.)

MVH fra Herning!;)

silverfox

  • Gæst
RE: Bremser Peugeot 308 HDI 2008
« Svar #2 Dato: 23. November 2011, 13:49 »
Jeg vil mene at det er en smule amatøragtigt at afdreje 2 gange? Hvis én afdrejning ikke løser problemet, skal skiverne skiftes, Jeg tror ikke problemet skyldes en caliper der hænger, så ville du nærmere slide klodserne meget hurtigt. Nogle har simpelthen et kørselsmønster der "æder" bremseskiver. Jeg siger ikke at du kører "for vildt" men overvej sportsskiver, enten Zimmermann eller EBC. Brembo er unødvendigt dyre...

Goldwing

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 508
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • trædrejer
  • By: srubbekøbing
RE: Bremser Peugeot 308 HDI 2008
« Svar #3 Dato: 23. November 2011, 15:26 »
Når du nu får nye skiver på så lad være med at bremse ned fra stor hastig hed så skiven bliver varm gear ned eller lad bilen løbe farten af.
har kørt Ford i mange år der var altid problem med skæve skiver
Hilsen
Kjeld Andersen

[mail]kjelda@stofanet.dk[/mail]

Calimic

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 63
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Bremser Peugeot 308 HDI 2008
« Svar #4 Dato: 23. November 2011, 19:52 »
Citér
silverfox skrev:
Jeg vil mene at det er en smule amatøragtigt at afdreje 2 gange? Hvis én afdrejning ikke løser problemet, skal skiverne skiftes, Jeg tror ikke problemet skyldes en caliper der hænger, så ville du nærmere slide klodserne meget hurtigt. Nogle har simpelthen et kørselsmønster der "æder" bremseskiver. Jeg siger ikke at du kører "for vildt" men overvej sportsskiver, enten Zimmermann eller EBC. Brembo er unødvendigt dyre...



Takker for svar (alle).

Nu er der tale om en ny bil (for mig), og har derfor reklameret over dette. Det har så medført, at de nu 2 gange har drejet skiverne, og jeg er da også enig i hvad silverfox skriver, at det er amatøragtigt. Så skulle blot have konstateret, at jeg bør kræve nye skiver. For jeg mener at det kun kan være skiverne der driller (er skæve), for hvis det var kalibre, ville jeg mene at bilen ville trække skævt ved nedbremsning. Og nej, jeg kører ikke vildt, det er jeg forlængst vokset fra ;)
/Calimic