Forfatter Emne: Skift af antennefod på 406  (Læst 1656 gange)

Robtheman

  • Gæst
Skift af antennefod på 406
« Dato: 02. December 2011, 10:27 »
Hej
Jeg har læst at for at skifte antennefoden på en 406 årg. 1997, så skal man afmontere det panel med kabinelyset. Og jeg har forgæves prøvet at få lamperne ud, kan kun lykkes at få det lille med 2 lys ud, men det som sidder foran set bagfra, kan jeg ikke få ud.
Hvordan pokker får jeg det ud, uden jeg ødelækker glas og plastik med min skruetrækker.
Hilsen Robert

kitojo

  • Gæst
RE: Skift af antennefod på 406
« Svar #1 Dato: 03. December 2011, 09:04 »
Det store loftlys burde være til at vippe ud, og under sidder der 2 skruer du skal løsne, så kommer du ind til antennefoden som sidder med en møtrik.
Har selv lige skiftet min, som er fra 2003 (går ud fra det er det samme) men efterfølgende virker radioen ad h til...der er meget støj på alle kanaler....ved ikke lige hvorfor.

Robtheman

  • Gæst
RE: Skift af antennefod på 406
« Svar #2 Dato: 03. December 2011, 19:05 »
Mente også at det var sådan jeg skulle kommet til antennen. Men når jeg prøver at vippe det klare glas ud, føles det som om jeg er ved at knække det. Det er som om glasset hænger sammen med kontakten, som sidder lige ved siden af, i et sort stykke plastik, og den ser ud til at sidde godt fast.

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Skift af antennefod på 406
« Svar #3 Dato: 03. December 2011, 19:41 »
Du skal have hele lampen ud  , du skal vippe den ud i modsatte ende af kontakten

Robtheman

  • Gæst
RE: Skift af antennefod på 406
« Svar #4 Dato: 04. December 2011, 09:27 »
Prøvede faktisk også at vippe den ud - den vej du siger.
Men resultatet blev, en del små mærker fra min skruetrækker, i plastikken :-(