Forfatter Emne: Ang. 206 s16 FAULT  (Læst 1786 gange)

Jannick1987

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 2
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Ang. 206 s16 FAULT
« Dato: 10. December 2011, 18:22 »
Jeg har en 206 1.6 s16 fra 2003.
Igår ville jeg starte bilen, men den startede ikke... prøvede igen og igen, men den skrev i displayet; Immobiliser Fault !?... jeg lyttede efter om jeg kunne høre benzin pumpen starte når jeg sætter tænding på, men det kunne jeg ikke.. løftede bagsædet og gav pumpen under sædet et par på låget og den startede ;)  hvilket jeg har gjort 2 gange nu for at få den startet... men men men... hvad tror I der kunne være galt.. ??
Benzin pumpe relæet?
Benzin pumpen?
noget helt tredje??..

på forhånd tak..

mvh Jannick

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Ang. 206 s16 FAULT
« Svar #1 Dato: 10. December 2011, 19:11 »
Immobiliser Fault  betyder den ikke genkender koden i tændingsnøglen til startspærre  ,  prøv evt med ekstra nøglen eller tag den ud og hold den et stykke væk fra tændingslåsen og sæt den i igen så den får et nyt  signal igen

det kan også være antennen rundt on låsen der er periodisk fejl på

bjdue

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 50
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 206 s16
« Svar #2 Dato: 10. December 2011, 19:15 »
Lyder som min tidligere bil, den gjorde det 2 -3 gange om året, kunne afhjælpes ved at tage + fra batteriet et øjeblik og så på igen, så var den kørende igen, eneste ulempe var at man skulle stille uret.
« Senest Redigeret: 10. December 2011, 19:15 af bjdue »

NZKiwi

  • Gæst
RE: Den fejl kender jeg også
« Svar #3 Dato: 27. December 2011, 00:47 »
sommetider kommer den bare ud af det blå når jeg starter bilen, sommertider er det vist fordi at dieselstarteren ikke har fået nok tid - og andre gange ved jeg ikke hvorfor den kommer.
Jeg har sommetider taget nøgle ud - låst bilen med fjernbetjeningen og så åbnet igen og så sat nøgle i og så har den virket..
Hvorfor den kommer ved jeg ikke.

/L :p