Forfatter Emne: Peugeot 207 aflader batteriet  (Læst 3994 gange)

mbs

• Gæst
Peugeot 207 aflader batteriet
« Dato: 20. December 2011, 22:40 »
Når jeg har kørt en tur i min Peugeot 207 1,6 HDI årg. 2007 og slukker motoren begynder den ofte at aflade batteriet (opdaget fordi den efter nogle timer ikke kan starte). Men jeg har fundet en "work around"...hvis jeg efter at have slukket motoren lige starter den igen og lade den køre i ca. 10 sek. (til kilometertallet vises i displayet) og så slukker den, så sker det ikke.
Er der nogen der har et bud på hvad der forårsager afladningen?

silverfox

• Gæst
RE: Peugeot 207 aflader batteriet
« Svar #1 Dato: 22. December 2011, 12:45 »
Tror du ikke bare at dit batteri er for dårligt? Sådanne fejl viser sig typisk i koldt vejr hvor svage batterier er ekstra pressede.

morgan

• Gæst
« Svar #2 Dato: 23. December 2011, 08:27 »
Citér
silverfox skrev:
Tror du ikke bare at dit batteri er for dårligt? Sådanne fejl viser sig typisk i koldt vejr hvor svage batterier er ekstra pressede.

må give silverfox ret... hvis du ikke har alt muligt gejl installeret i bil og den står som standard, så er der intet der kan aflade batteri.

Bil slukker automatisk alt efter 15 min for at skåne batteri. Så der starts spænding.

En rigtig typisk fejl her på de kolde morgner, er dårlig batteri.... Mange siger "jammen det kan holde 4 år", jeg siger nej et sundt batteri holder ca 2 år.

mbs

• Gæst
« Svar #3 Dato: 24. December 2011, 00:19 »
Batteriet er udskiftet med helt nyt 2 gange, uden at det ændrer noget.

midph

• Gæst
« Svar #4 Dato: 24. December 2011, 07:06 »
..skal det forståes sådan,at starter nogle gange trækker trægt ,som om der ikke er meget strøm på og andre gange trækker normalt??...eller er det konstant,hvis du ikke lige laver dit lille trick??..i det første tilfælde,vil jeg foreslå at du tjekker/renser alle stelforbindelser fra batteri til karrossen og hvis der findes en fra motor til karrossen,så rens den godt og grundigt også...i det andet tilfælde,ville jeg få tjekket  generatoren om fejlen ligger der..det første råd var ofte et problem på Volvoèrne i min tid som mekker for maaaaaaaaaaaaange år siden ..det andet var vist noget med en "spærrediode" så strømmen "løb tilbage"..kan være det er noget vås,men om ikke andet blev problemet løst ved mont. af ny generator..mvh.

silverfox

• Gæst
« Svar #5 Dato: 24. December 2011, 10:14 »
Der er pt en fabrikskampagne fra Peugeot der omhandler udskiftning af et stelkabel til batteriet. Jeg ved ikke om det kan være skyld i problemet, men ring til Peugeot og hør om din bil er omfattet. evt oplys bilens stelnummer her, så skal jeg tjekke det.

mbs

• Gæst
« Svar #6 Dato: 24. December 2011, 11:24 »
Generator er skiftet...uden held.
Afhængig af hvor længe bilen står og aflader, jeg har målt på det og det er 2,5 - 4 Amp den aflader med, er den oftest helt død og siger blot "klik", og så har jeg et reservebatteri+startkabler i bagagerummet, som jeg bruger til at starte den med igen.
Har ikke lige bil eller stelnr. i nærheden før i overmorgen...

pug407aut

• Hero Member
    • Vis profil
  • By: Aalborg
« Svar #7 Dato: 24. December 2011, 13:21 »
min gamle 406er havde også et problem med at strømmen forsvandt,
der var det startspæren der var synderen, det var et knæket kabel bag
kodedisplayet, jeg samlede det sammen igen så kørte den igen.
nu ved jeg godt at 207eren ikke har sådan et display, men måske det kan være startspæren eller et af kableren der til.
bare en ide.
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: 24. December 2011, 17:35 »
Hvis du har et konstant forbrug på  2,5Amp  så prøv og tag sikringerne ud en for en og se hvornår forbruget stopper   , en ting mere er der anhængertræk på ? der kan være vand i som giver afladning