Forfatter Emne: 406 V6 vil ikke starte  (Læst 1320 gange)

2950

  • Gæst
406 V6 vil ikke starte
« Dato: 28. December 2011, 08:29 »
Hej.

Så fik jeg en julegave ! . Min kære 406 V6 aut årgang 2000 ville pludselig ikke starte.

Den er ikke helt død for hvis jeg lader den stå og køre lidt med starteren så kommer den til sidst men dør lige så snart jeg giver lidt gas og slipper igen.

Jeg har prøvet at rense alle stik med lidt kontaktrens og samlet dem igen. På et tidspunkt fik jeg en fejl jeg kunne udlæse "Throttle postion sensor error", men ved ikke om det skyldes at jeg har haft alle stikkene af.

På et tidpunkt bemærkede jeg at den "klods" der sidder på indsugningen hylede lidt. Den reset'er altid når man sætter tænding på og giver en lille lyd fra sig, men det var som om den blev ved her. Er det noget luftmængde regulator ?

For et stykke tid siden døde den for mig i en overhaling, og ville pludselig ikke tage gassen. Jeg stoppede motoren og startede den igen og alt var ok. En udlæsning gav en fejlkode 1731-1732 men ikke nogen tekst.

Noget af alt dette der giver mening ?

Håber i kan hjælpe så hele julen ikke er ødelagt.

2950

  • Gæst
RE: 406 V6 vil ikke starte
« Svar #1 Dato: 06. Januar 2012, 10:14 »
Til info så skiftede jeg de 3 bagerste tændspoler og gav den 6 nye tændrør og så var den i live igen. De 3 forreste tændspoler har jeg skiftet for nyligt.

Tror der er kommet noget vand ind som har stået nede i hullet som har givet problemerne.