Forfatter Emne: Lys i bagagerum  (Læst 5373 gange)

Maz-1

  • Gæst
Lys i bagagerum
« Dato: 28. December 2011, 17:04 »
Hej

Jeg har lige købt mig en brugt 206+. Jeg ville skifte pære i bagagerummer, men nu virker lyset slet ikke. Jeg har kigget sikring og for en sikkerhedsskyld skiftet den der hører dertil. Men der er stadig ikke lys i pæren. Jeg har prøvet med 3 forskellige pærer nu. Hvor sidder kontakten der "opdager" at bagagerummet er åbent? Den kan jeg ikke finde? Er der andre der har oplevet dette problem?

Mvh
Michael:(

lyn

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 76
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Lys i bagagerum
« Svar #1 Dato: 28. December 2011, 17:19 »
kontakten sidder under beklædninger på bagklappen.
det er en lille hvid plastik kontakt med en kugle i...
tjeck også lige stelpunkt på bagklappen og kontakten (sidder ved siden af hinannen)

Maz-1

  • Gæst
RE: Ny fejl
« Svar #2 Dato: 29. December 2011, 13:15 »
Jeg har haft beklædningen af, og alt ser ok ud. Har rusket lidt i alle stik, og intet sad løst. Der kom ikke lys i lampen, til gengæld fandt jeg ud af at sædevarmen også er ude af drift... Har lige kigget sikringer igen, og ingen er sprunget? Hvad kan være galt?

aanonymoss

  • Gæst
RE: Lys i bagagerum
« Svar #3 Dato: 31. December 2011, 08:05 »
har du målt sikringerne igennem. nogengange kan man ikke se det nemlig.

hvor bor du henne i landet. kunne være der var nogen venlige sjæle der ville hjælpe med at fejlfinde.

Maz-1

  • Gæst
RE: Lys i bagagerum
« Svar #4 Dato: 02. Januar 2012, 17:14 »
Nej har ikke målt dem igennem... Har ikke lige apparatet til det. Jeg er fra stor Kbh, hvis nogen kunne hjælpe...

aanonymoss

  • Gæst
RE: Lys i bagagerum
« Svar #5 Dato: 05. Januar 2012, 11:17 »
kan godt hjælpe, er elektriker.

Send en pm.

Maz-1

  • Gæst
RE: Lys i bagagerum
« Svar #6 Dato: 05. Januar 2012, 15:32 »
Jeg vil lige opdatere oplysninger. Har haft en til at måle, og er kommet frem til at ALLE sikringer virker! Dog kommer der ikke plus til lampen i bagagerummet?!? Kan ikke finde sikring til varme i sædet? Så den er vi ikke kommet nærmere...

aanonymoss

  • Gæst
RE: Lys i bagagerum
« Svar #7 Dato: 05. Januar 2012, 15:54 »
Okee der lys i ved sæde varmen? Kan være den er brændt af. Var den på min. Du må skrive hvis du vil have den målt igennem. For bagagerummet.

Maz-1

  • Gæst
RE: Lys i bagagerum
« Svar #8 Dato: 05. Januar 2012, 15:57 »
Ja kontakten lyser når jeg trykker på den... Jeg tænker på, sidder der en sikring i kontakten? Kan intet finde i instruktionsbogen og sædevarmen?
Mht bagagerummet, så er det målt igennem, det vi kom frem til var at der ikke kom plus derned?

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Lys i bagagerum
« Svar #9 Dato: 05. Januar 2012, 18:39 »
Hej
Jammen sædevarmen er vel bare stået af, det er ikke et ukendt problem med peugeot.:(
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

aanonymoss

  • Gæst
RE: Lys i bagagerum
« Svar #10 Dato: 05. Januar 2012, 19:46 »
Sædevarmen defekt. Enten i ryg el sæde. Var den på vores 206, kræver nye elementer, nye sæder.

Ang. Lyset, så lad en fagmand se på det. I skal tage ALLE sikringer ud og gennemgangs teste.

Der efter hvis ingen plus, så skal i følge kablet op. Men det må være kontakten der er defekt til lyset.

Skriv hvis du vil se forbi.

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Lys i bagagerum
« Svar #11 Dato: 05. Januar 2012, 22:58 »
Sikring 1 i BSI  ( Sikringer i kabinen ) er til bagagerumslys og diagnosestik   , den forsynes af  maxi sikring 4 som sidder i motorrum under i kassen ved batteriet ( De store lodrette som er spændt med møtrikken )

aanonymoss

  • Gæst
RE: Lys i bagagerum
« Svar #12 Dato: 08. Januar 2012, 09:06 »
Fandt du ud af det

heinohansen

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 66
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Lys i bagagerum
« Svar #13 Dato: 09. Januar 2012, 22:19 »
led evt. efter en sikrings holder inden i bilen ca. ti centimeter lang( det er ikke bsi boksen)
Heino Hansen Citroën tekniker

Maz-1

  • Gæst
RE: Lys i bagagerum
« Svar #14 Dato: 10. Januar 2012, 17:02 »
Jeg har desværre ikke været hjemme og har haft tid til det endnu, men forsøger i morgen. Hvor i bilen skulle den sikringsboks sidde?