Forfatter Emne: Kølervæske på gulvtæppet ved førerside - 307 SW 2006  (Læst 1611 gange)

skrabak

  • Gæst
Ved nyrårsrengøringen, stødte man på een af de fejl, som man helst ikke vil støde på - bundmåtten i førersiden er gennemvædet i kølervæske - pis !!!!
Expansionsbeholderen er tom, uden dog at computeren har brokket sig - ved ikke om der er tjeksystem på væskestand, eller kun væsketemperatur...

Det har ikke lugtet i kabinen, og varmeapparatet kører upåklageligt - derfor lidt overrasket over opdagelsen...

Har kigget mig godt omkring i både kabine og motorrum, med motoren igang, men kan slet ikke se nogen læk - det eneste jeg kan konstatere er, at bundmåtten ikke er våd ved pedalerne, men kun den sidste 2/3 del på selve gulvfladen...   Altså må det komme ud, ved venstre side af midterkonsol...  Kan varmeapparatet evt. sidde der ???

Hvad siger de erfarnes erfaring - er der gængse steder, hvor der typpisk opstår utætheder - inden jeg går igang med at skille kabinen ad i atomer...

Eller skulle man bare være så doven, at starte med en flaske gammeldags kølertætner ?! :):):)

På forhånd tak for input.

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Kølervæske på gulvtæppet ved førerside - 307 SW 2006
« Svar #1 Dato: 02. Januar 2012, 18:10 »
ta beklædningen af midterkonsol altså det stykke plastic langs gulvet
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Kølervæske på gulvtæppet ved førerside - 307 SW 2006
« Svar #2 Dato: 03. Januar 2012, 00:21 »
Det kan godt være utæt men det er ikke en kending  , og da det er AC i bilen og kondensering burde vandet løbe ud af drænet og ikke ind i bilen  , men køleren kan være utæt   , så jeg kunne forestille mig at det er køleren der lækker og drænet fra varmeapp.kassen som går ud i bunden er stoppet  når du siger ruderne ikke dugger og ikke kan lugte kølevæske