Forfatter Emne: Sædevarme virke ikke i venstre sæde - 306 Eden park 1.8 - 1998  (Læst 2234 gange)

Jeppe G

  • Gæst
Hej håber i kan hjlæpe mig (:

Varmen i venstre sæde virke ikke, der er dog lys i kontakten, og man kan høre på bilen at den arbejder, mere når man tænder det.
Nogen der ved om det er en 'typisk fejl' og i såfald hvor den findes ?
Og hvis ikke det er en typisk fejl, hvad fejlen så kan være ?

håber i kan hjælpe mig - og på forhånd mange tak for hjælpen (:

Hilsen Jeppe Gade (:

dsm

  • Gæst
RE: Sædevarme virke ikke i venstre sæde - 306 Eden park 1.8 - 1998
« Svar #1 Dato: 08. December 2011, 09:44 »
sammen problem hos mig,bare peugeot 406 2.0 HDi :) vi venter på en klog svar :)

silverfox

  • Gæst
RE: Sædevarme virke ikke i venstre sæde - 306 Eden park 1.8 - 1998
« Svar #2 Dato: 08. December 2011, 13:00 »
Det er vel bare sædevarmeelementerne der er gået? Så vidt jeg husker skal det købes i sæt(bund og ryg) til 306. Til 406 kan de købes separat.

ChristianJ

  • Gæst
Jeg har ladet mig fortælle, at varmekredsløbet i sædet er meget følsomt for mekanisk træk. Således skulle et knæ i sædet et par gange være nok til at sætte det ud af spillet. Du ved, når man lige skal række ind og hente noget, og så sætter knæet i sædet.
Der er ikke andet at gøre end at skifte det, medmindre det er en sikring, der er gået (jeg ved ikke om begge sædevarmer kører på samme sikring, men det kan du se/teste i sikringsboxen)

myggen

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 107
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Citér
ChristianJ skrev:
Jeg har ladet mig fortælle, at varmekredsløbet i sædet er meget følsomt for mekanisk træk. Således skulle et knæ i sædet et par gange være nok til at sætte det ud af spillet. Du ved, når man lige skal række ind og hente noget, og så sætter knæet i sædet.
Der er ikke andet at gøre end at skifte det, medmindre det er en sikring, der er gået (jeg ved ikke om begge sædevarmer kører på samme sikring, men det kan du se/teste i sikringsboxen)
hvordan skifter man det i en 406 for har selv det samme problem.. skal man have sædet ud eller hvordan
Peu 508 sw  1,6 156thp 2011
Tidligere:
406 stc. 1,8 Van 99
405 stc. 1,6 Van 91

306rfv

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 62
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Varme i sædet 306
« Svar #5 Dato: 10. Januar 2012, 11:46 »
Jeg har mødt flere lykkelige 306 ejere med samme problem.
Min konklusion er, at det koster alt for meget at få varmen i forsædet udskiftet.
En anden skavank på en del 306'ere er forbruget af dele til udstødningen.
Ellers er problemet kun, at Peugeot desværre holdt om med at lave model 306.