Forfatter Emne: Pivlyd fra motor når den er kold  (Læst 1433 gange)

Gotham

  • Gæst
Pivlyd fra motor når den er kold
« Dato: 30. Januar 2012, 20:45 »
God dag,

Jeg er begyndt af få en pivelyd fra motoren, når den er kold. Der går ikke længe så forsvinder den, det vil sige, det starter med at komme ved 1500 omdrejninger. Jo mere varm motoren bliver, jo højre skal man op i omdrejninger for at lyden er der og efter et par minutter, er den væk.

Nogle der har en ide til hvad det er??

Bilen er en 206 HDi 1,4. Den har lige fået ABC eftersyn (efter eftersynet kom lyden), har kørt 193.900 km. Fik skiftet tandrem ved de 157.703 km.

Da jeg fik lavet ABC eftersynet, fik jeg også skiftet, bundprops pakning, luftfilter, pollenfilter,  ventildæksel pakning, o-ring egn, styreringe dieseldyse, flammeskive dieseldyse, pakning for indsug, overløbs slange for diesel.

Det er lidt surt at en-to dage efter, man har hentet bilen på værksted til eftersyn, er der er noget galt igen!

På forhånd tak,

Kim

Skovby

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 95
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Pivlyd fra motor når den er kold
« Svar #1 Dato: 30. Januar 2012, 21:47 »
Det er da bare at køre tilbage til værkstedet, hvis det er kommet lige efter så må de have lavet en fejl af en eller anden art

Gotham

  • Gæst
RE: Pivlyd fra motor når den er kold
« Svar #2 Dato: 31. Januar 2012, 20:09 »
Det har jeg også planer om, tror dog han vil gøre alt, for at sige det ikke er ham der har lavet en fejl (hvis der er ham).

MVH

Kim