Forfatter Emne: karosseri garanti  (Læst 1636 gange)

kch

  • Gæst
karosseri garanti
« Dato: 03. Februar 2012, 12:37 »
Min garanti er lige ophørt! Hvorfor? Jo fordi jeg ikke har overholdt et karosseri-eftersyn. Nå men det er du jo selv skyld i siger Peugeot DK - men jeg har jo overholdt alle service!

Burde man ikke forvente at karosseri eftersyn er en del af servicepakken? Burde man ikke forvente at man får en reminder om karosseri eftersyn (brev, email, eller lign.) - Det må du selv holde øje med siger Peugeot DK.

Burde man forvente at jeg har noteret i min kalender, at år 4, 6 og 8 skal bilen have karosseri check. Ja da - siger Peugeot DK - det fik du at vide da du købte bilen i 2004! (og så står det i servicebogen, som ligger på natbordet:-).

Kunne man ikke forvente at Peugeot DK ville ændre ovenstående praksis, så ikke andre kommer i samme situation? Næ Peugeot DK har fået lign. henvendelser før - men det har ikke resulteret i at man tager sine kunder seriøst.

Hvad mener Peugeot DK? - Jeg har aben!

Godt jeg har overholdt rustbehandling hos en Pava - så har jeg da deres garanti. De sender jo også besked når tid er!

Hvor sidder aben - hvad mener du?

silverfox

  • Gæst
RE: karosseri garanti
« Svar #1 Dato: 03. Februar 2012, 12:40 »
Du har helt sikkert aben!
Uanset hvad, er din karosserigaranti bortfaldet og den får du ikke igen. Man kan diskutere hvorvidt Peugeot burde sende brev når bilen bliver 4 år, men i sidste ende er det jo altid ejerens ansvar at vedligeholde bilen. Jeg kan trøste dig med, at det er næsten umuligt at få noget dækket under karosserigaranti alligevel...

midph

  • Gæst
RE: karosseri garanti
« Svar #2 Dato: 03. Februar 2012, 15:01 »
Hej khc...det samme her..blot var det den forrige ejer der havde misset et..jeg fik godt indkaldelse til karrosserieftersyn,hvor det så viste sig ,at der var sprunget et over..surt show...ringede til firmaet der havde solgt bilen,som dobbelcheckede oplysning og desværre var det korrekt..nå,men nu ved jeg da hvilke steder der er lidt kristiske på sån´` en model..endvidere påpegede de til gengæld ikke diverse stenslag eller andre skrammer,som jeg selv var opmærksom på..og hvis der ikke er store chancer for noget karrosgaranti alligevel..gir`jeg ski´ik`meget for den garanti alligevel..det skal bare se flot ud udadtil..mvh.

Ole Edslev - 407

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 395
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: karosseri garanti
« Svar #3 Dato: 03. Februar 2012, 19:24 »
Da jeg kom til det årlige eftersyn af min bil fra 22.12 2004, og jeg havde ventet til efter nytår, sagde de til mig at karosseri garantien var borte, men bilen var jo så godt behandlet, så det betød ikke noget.
 I 2011 havde jeg ikke motor garanti, fordi jeg havde taget den olie som jeg altid har brugt, men den garanti har jeg nu fordi jeg ikke havde olie med selv.
Jov der er visse regler som man skal være meget inde i.
Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000