Forfatter Emne: Peugeot 207 sw diesel og kulde  (Læst 4704 gange)

Michael Thomasberg

  • Gæst
Peugeot 207 sw diesel og kulde
« Dato: 04. Februar 2012, 07:27 »
Hejsa

Har lige fundet ud af min Peugeot 207 sw diesel ikke er glad for den ekstreme kulde vi har for tiden.
Den starter fint, men kører ikke særlig godt.
Ved hastigheder på 50-60 km/t i tredje/fjerde gear, hopper og danser den som om den er lige ved at gå i stå. Når bilen bliver varm, forsvinder problemet igen.

Har I andre oplevet noget lignende?
Hvad kan være årsag til problemet? Mener bare det ikke kan være rigtigt at bilen kører ad H til bare fordi vi får lidt sibirisk kulde:|

morgan

  • Gæst
RE: Peugeot 207 sw diesel og kulde
« Svar #1 Dato: 04. Februar 2012, 09:06 »
Citér
Michael Thomasberg skrev:
Hejsa

Har lige fundet ud af min Peugeot 207 sw diesel ikke er glad for den ekstreme kulde vi har for tiden.
Den starter fint, men kører ikke særlig godt.
Ved hastigheder på 50-60 km/t i tredje/fjerde gear, hopper og danser den som om den er lige ved at gå i stå. Når bilen bliver varm, forsvinder problemet igen.

Har I andre oplevet noget lignende?
Hvad kan være årsag til problemet? Mener bare det ikke kan være rigtigt at bilen kører ad H til bare fordi vi får lidt sibirisk kulde:|


Hejsa.
Jeg har det samme problem med min 207 SW HDI...
tror at den ikke kan finde ud af det og starter rens af partikkelfilter op..Jeg Har oplevet nu hvor det er så koldt, så vil den rense filter hver 200 km...
Jeg kan høre at den klikker i bagrudevarmer relæ og det gør den når den renser filter

Sjovt at du skriver dette, for jeg havde tænkt mig og tage kontakt til Peugeot her på mandag og høre hvad de mener.

go week
« Senest Redigeret: 04. Februar 2012, 09:09 af morgan »

Michael Thomasberg

  • Gæst
RE: Peugeot 207 sw diesel og kulde
« Svar #2 Dato: 04. Februar 2012, 10:06 »
Lyder godt;) Håber at høre fra dig.
« Senest Redigeret: 04. Februar 2012, 10:07 af Michael Thomasberg »

LHK

  • Gæst
RE: Peugeot 207 sw diesel og kulde
« Svar #3 Dato: 04. Februar 2012, 16:13 »
Min 207 1,6 HDI 90HK har ingen problemer med at starte eller køre. Ved minus 8 grader lyste forvarmeren lige et par sekunder, og så var den klar.

Til gengæld synes jeg, at gearkassen er meget træg indtil den bliver barm:|

Michael Thomasberg

  • Gæst
RE: Peugeot 207 sw diesel og kulde
« Svar #4 Dato: 05. Februar 2012, 08:07 »
Citér
morgan skrev:
Citér
Michael Thomasberg skrev:
Hejsa

Har lige fundet ud af min Peugeot 207 sw diesel ikke er glad for den ekstreme kulde vi har for tiden.
Den starter fint, men kører ikke særlig godt.
Ved hastigheder på 50-60 km/t i tredje/fjerde gear, hopper og danser den som om den er lige ved at gå i stå. Når bilen bliver varm, forsvinder problemet igen.

Har I andre oplevet noget lignende?
Hvad kan være årsag til problemet? Mener bare det ikke kan være rigtigt at bilen kører ad H til bare fordi vi får lidt sibirisk kulde:|


Hejsa.
Jeg har det samme problem med min 207 SW HDI...
tror at den ikke kan finde ud af det og starter rens af partikkelfilter op..Jeg Har oplevet nu hvor det er så koldt, så vil den rense filter hver 200 km...
Jeg kan høre at den klikker i bagrudevarmer relæ og det gør den når den renser filter

Sjovt at du skriver dette, for jeg havde tænkt mig og tage kontakt til Peugeot her på mandag og høre hvad de mener.

go week


Godmorgen:)

Har lige læst at Diesel additiv kan være en del af løsningen. Kan nogen be- eller afkræfte dette?

Autoholm

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 176
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 207 sw diesel og kulde
« Svar #5 Dato: 05. Februar 2012, 13:19 »
Tror ikke på det. Den diesel vi tanker er frostsikret. Og hvis det var fordi dieselen ikke var frostsikret, så ville bilen gå i stå. Ved -7 grader udskiller parafinen sig i diesel der ikke er frostsikret, så stopper filteret og bilen kan ikke køre igen før den er varmet op. Det kan ske for folk der har fyldt en tank i sommer som de så tanker deres bil fra....

Hvad sker der hvis du gearer ned så den får nogle omdrejninger når den regenerer. Det gør jeg og så forsvinder hakkeriet.
« Senest Redigeret: 05. Februar 2012, 13:21 af Autoholm »
406 2.0 hdi aut. 2003 475000 km. C8 2.2 hdi 2003
Tidligere: Mondeo 1.8 td 94, Golf 2 1.8 87, Passat 1.6 d 82, Scirocco 1.8 79, Golf 1 1.3 82, Polo 1.3 GLS 78, Corolla 1.8 d 82, Hiace 2.2 d 81, Cortina 1.3 75, Allegro 1.1 75, Austin 1000 75 spansk produceret.

Michael Thomasberg

  • Gæst
RE: Peugeot 207 sw diesel og kulde
« Svar #6 Dato: 05. Februar 2012, 14:45 »
Citér
Autoholm skrev:
Tror ikke på det. Den diesel vi tanker er frostsikret. Og hvis det var fordi dieselen ikke var frostsikret, så ville bilen gå i stå. Ved -7 grader udskiller parafinen sig i diesel der ikke er frostsikret, så stopper filteret og bilen kan ikke køre igen før den er varmet op. Det kan ske for folk der har fyldt en tank i sommer som de så tanker deres bil fra....

Hvad sker der hvis du gearer ned så den får nogle omdrejninger når den regenerer. Det gør jeg og så forsvinder hakkeriet.


Hej Autoholm

Jo, det er rigtigt at det forsvinder hvis jeg gearer ned og giver omdrejninger, når jeg så gearer op igen, kommer det tilbage. Dog mener jeg ikke at det burde forekomme og vil egentlig også gerne vide hvorfor bilen gør det.
Det skal lige siges, at når bilen er varm, forekommer det ikke.

jjesp

  • Gæst
RE: Peugeot 207 sw diesel og kulde
« Svar #7 Dato: 05. Februar 2012, 23:12 »
Citér
Michael Thomasberg skrev:
Hejsa

Har lige fundet ud af min Peugeot 207 sw diesel ikke er glad for den ekstreme kulde vi har for tiden.
Den starter fint, men kører ikke særlig godt.
Ved hastigheder på 50-60 km/t i tredje/fjerde gear, hopper og danser den som om den er lige ved at gå i stå. Når bilen bliver varm, forsvinder problemet igen.

Har I andre oplevet noget lignende?
Hvad kan være årsag til problemet? Mener bare det ikke kan være rigtigt at bilen kører ad H til bare fordi vi får lidt sibirisk kulde:|


Har præcis samme problem med min nye 207 SW 1,6 HDI. Især ved omkring 80-90 km/t i 5 gear. Det forsvinder når bilen bliver varm. Det føles som om motoren er ved at sætte ud. Faktisk tror jeg den gør det. I dag forsvandt lyset i computerdisplayet og instrumentbelysningen et kort sekund.

Det sker ved konstant hastighed og forsvinder ved at gasse op eller ned og hvis man skifter gear. Det er som om at brændstof regulatoren ikke rigtig ved om den skal lukke op eller ned for tilførelsen. Skide irriterende faktisk. Og lidt bekymrende....

Autoholm

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 176
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 207 sw diesel og kulde
« Svar #8 Dato: 06. Februar 2012, 10:10 »
Egentlig troede jeg at de kun regenerede når de var varme. Det kunne være interessant at fastslå om de regenerer. I min bil kan jeg konstatere det ved at køleblæseren kører. Når jeg slukker motoren med døren åben kan jeg høre at blæseren kører videre med nedadgående omdrejninger. (lyder som en flymotor der slukker). Det hørte jeg søndag da jeg kom over til min mor. Det fortæller mig at jeg har slukket bilen i en regeneringsproces som vil fortsætte når jeg starter igen. Da jeg kørte fra min mor hakkede bilen ved neutral gas. Jeg gearede ned og kørt af motorvejen hjem. Da jeg ved hjemkomst slukkede motoren kørte blæseren ikke mere. Derved konstaterer jeg at regeneringsprocessen er afsluttet.
Jeg har kun haft hdi siden i sommer. Andre med mere erfaring kan give et bedre svar.
Jeg tror hakkeriet skyldes at motoren har svært ved at forbrænde den ekstra diesel der tilsættes for at hæve temperaturen i partikkelfilteret under regeneringsprocessen. Hakkeriet vil så forstærkes af at motoren ikke er helt driftsvarm eller af at den køres ved lave omdrejninger.
Det er spændende om jeg tror rigtigt......  
Jeg kunne tænke mig at få forklaret hvordan den ekstra diesel tilsættes? Er det via en ekstra dyse eller.....  Jeg ville mene at når en motor fik ekstra diesel gik den op i omdrejninger.  

Jeg tror altså at bilerne er ok. De regenerer oftere fordi det er så koldt at partiklerne skal have mere hjælp for at brænde af i filteret... Peugeot kunne have fået bilen til at skrive min 2500 omd. under regenering i display..
406 2.0 hdi aut. 2003 475000 km. C8 2.2 hdi 2003
Tidligere: Mondeo 1.8 td 94, Golf 2 1.8 87, Passat 1.6 d 82, Scirocco 1.8 79, Golf 1 1.3 82, Polo 1.3 GLS 78, Corolla 1.8 d 82, Hiace 2.2 d 81, Cortina 1.3 75, Allegro 1.1 75, Austin 1000 75 spansk produceret.

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Peugeot 207 sw diesel og kulde
« Svar #9 Dato: 06. Februar 2012, 12:25 »
Citér
Autoholm skrev:
Egentlig troede jeg at de kun regenerede når de var varme. Det kunne være interessant at fastslå om de regenerer. I min bil kan jeg konstatere det ved at køleblæseren kører. Når jeg slukker motoren med døren åben kan jeg høre at blæseren kører videre med nedadgående omdrejninger. (lyder som en flymotor der slukker). Det hørte jeg søndag da jeg kom over til min mor. Det fortæller mig at jeg har slukket bilen i en regeneringsproces som vil fortsætte når jeg starter igen. Da jeg kørte fra min mor hakkede bilen ved neutral gas. Jeg gearede ned og kørt af motorvejen hjem. Da jeg ved hjemkomst slukkede motoren kørte blæseren ikke mere. Derved konstaterer jeg at regeneringsprocessen er afsluttet.
Jeg har kun haft hdi siden i sommer. Andre med mere erfaring kan give et bedre svar.
Jeg tror hakkeriet skyldes at motoren har svært ved at forbrænde den ekstra diesel der tilsættes for at hæve temperaturen i partikkelfilteret under regeneringsprocessen. Hakkeriet vil så forstærkes af at motoren ikke er helt driftsvarm eller af at den køres ved lave omdrejninger.
Det er spændende om jeg tror rigtigt......  
Jeg kunne tænke mig at få forklaret hvordan den ekstra diesel tilsættes? Er det via en ekstra dyse eller.....  Jeg ville mene at når en motor fik ekstra diesel gik den op i omdrejninger.  

Jeg tror altså at bilerne er ok. De regenerer oftere fordi det er så koldt at partiklerne skal have mere hjælp for at brænde af i filteret... Peugeot kunne have fået bilen til at skrive min 2500 omd. under regenering i display..


Den ekstra diesel den får, får den ved at den sprøjter diesel ind i forbindelse med motorens udstødnings takt
« Senest Redigeret: 06. Februar 2012, 12:26 af pug407aut »
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

markdria

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 37
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 207 sw diesel og kulde
« Svar #10 Dato: 09. Februar 2012, 08:51 »
Jeg har akkurat samme problem. De omtalte symptomer + at fuel-cutoff ikke sker - dvs. når jeg slipper speederen står der ikke (som der plejer) 999 km/l men fx 99.9 km/l. Desuden bliver benzinøkonomien generelt meget forværret, når bilen er i den omtalte tilstand.

Har I fundet en løsning af problemet? Og kan det evt. udlæses vha. en tester?

Bedste hilsener
Mark
Peugeot 208

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 207 sw diesel og kulde
« Svar #11 Dato: 10. Februar 2012, 21:41 »
DV6 er nok den HDI hvor gløderørene holder dårligst og det resulterer i dårlig start ved de lave frostgrader vi har oplevet  , dårlig motorgang kold da de varmer vidre selv om forvarmer lampen er slukket  , og bilen vil regenerere partikkelfilteret hele tiden   prøv og få udlæst for fejl  gløderør vil være som fejl hvis bare et er defekt

Autoholm

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 176
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 207 sw diesel og kulde
« Svar #12 Dato: 11. Februar 2012, 10:04 »
Hej KHJ.

Jeg er jo vandt til at teste gløderør manuelt på alle de dieselbiler jeg har haft. Jeg ved godt at pp2000 fortæller hvis der er en glødefejl på 407, men vil den også fortælle det på min 406 hdi rhs 2.0 03. Jeg tænker at styringen måske er mindre avanceret på min.?

mvh peter
406 2.0 hdi aut. 2003 475000 km. C8 2.2 hdi 2003
Tidligere: Mondeo 1.8 td 94, Golf 2 1.8 87, Passat 1.6 d 82, Scirocco 1.8 79, Golf 1 1.3 82, Polo 1.3 GLS 78, Corolla 1.8 d 82, Hiace 2.2 d 81, Cortina 1.3 75, Allegro 1.1 75, Austin 1000 75 spansk produceret.

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 207 sw diesel og kulde
« Svar #13 Dato: 11. Februar 2012, 11:01 »
Jeg vil ikke generelt sige at alle 406 HDI vil gøre det  , de nyere har 4 kabler op til forvarmerrelæ  hvor en DW10 har dem  brokoblet med et kabel  så den sikreste måde er mål dem manuelt  hvis de trækker omkring 15-20 Amp stykket er de ok

Autoholm

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 176
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 207 sw diesel og kulde
« Svar #14 Dato: 11. Februar 2012, 11:24 »
Mange tak for svar.
406 2.0 hdi aut. 2003 475000 km. C8 2.2 hdi 2003
Tidligere: Mondeo 1.8 td 94, Golf 2 1.8 87, Passat 1.6 d 82, Scirocco 1.8 79, Golf 1 1.3 82, Polo 1.3 GLS 78, Corolla 1.8 d 82, Hiace 2.2 d 81, Cortina 1.3 75, Allegro 1.1 75, Austin 1000 75 spansk produceret.