Forfatter Emne: Start problemer af 406 HDI 2,0 når det er koldt  (Læst 2008 gange)

Joes56

  • Gæst
Start problemer af 406 HDI 2,0 når det er koldt
« Dato: 03. Februar 2012, 17:00 »
Hej allesammen.

Jeg har et problem med min 406 hdi fra 2003, når det koldt, altså minus grader kan den ikke starte før der er gået lang tid ( lige før der ikke er mere strøm batteriet) batterriet har jeg skiftet gløderørerne er også skiftet, samt brændstoftpumpen, har været på værksted flere gange med her kunne de hellere ikke finde fejlen. er der nogen som kan komme med en løsning, vil jeg være taknemlig.
:D

Autoholm

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 176
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Start problemer af 406 HDI 2,0 når det er koldt
« Svar #1 Dato: 04. Februar 2012, 09:23 »
Måske kan det betale sig at slukke når glødelampen slukker og gløde en gang til før starteren aktiveres. En tyndere motorolie kan også anbefales. Hvor hurtigt tørner motoren. Batteriets startampere er vigtig. Så mange som muligt. Hvor lang tid lyser glødelampen? Er du sikker på at gløderørene får strøm? mvh peter
406 2.0 hdi aut. 2003 475000 km. C8 2.2 hdi 2003
Tidligere: Mondeo 1.8 td 94, Golf 2 1.8 87, Passat 1.6 d 82, Scirocco 1.8 79, Golf 1 1.3 82, Polo 1.3 GLS 78, Corolla 1.8 d 82, Hiace 2.2 d 81, Cortina 1.3 75, Allegro 1.1 75, Austin 1000 75 spansk produceret.

Joes56

  • Gæst
RE: Start problemer af 406 HDI 2,0 når det er koldt
« Svar #2 Dato: 04. Februar 2012, 16:47 »
Hej Peter.

Tak for dit svar, men jeg har prøvet næsten alt, mit Peugeot værksted kan heller ikke finde fejlen. Jeg betalete næste kr. 5000,00 på fejl søgning af fejlen, men heller ikke dette hjalp. Jeg har læst her på nettet at det kan måske skyldes en fejl i tændingsystemet, måske en føjler, måske nogen der kender et professionelt værksted er næsten lige meget hvor i landet det er, køre gerne langt for at få dette problem ud af verden.

brugge

  • Gæst
RE: Start problemer af 406 HDI 2,0 når det er koldt
« Svar #3 Dato: 04. Februar 2012, 17:31 »
Hej.

Når den endelig starter hvordan kører motoren ?? halter den lidt før den går på alle cyl. ??? prøv at få målt returvæske på alle dyserne, hvis de er utætte vil de afgive meget væske retur og derved opstår der luft i tilførelsen af brændstof. hvad siger en fejludlæsning ???

lars brogaard

  • Gæst
RE: Start problemer
« Svar #4 Dato: 05. Februar 2012, 10:04 »
Hej
Jeg har nøjagtig samme problem med min HDI 2.0 fra 2006 Starter dårligt når det er koldt. Det hjælper lidt at forvarme et par gange, men ikke ved -15. så kan den slet ikke starter. Ellers starter den fint når den er varm og køre fint.
2 gange på værksted uden at de finder fejlen? fik du løst dit problem?
mvh
Lars


Citér
Joes56 skrev:
Hej allesammen.

Jeg har et problem med min 406 hdi fra 2003, når det koldt, altså minus grader kan den ikke starte før der er gået lang tid ( lige før der ikke er mere strøm batteriet) batterriet har jeg skiftet gløderørerne er også skiftet, samt brændstoftpumpen, har været på værksted flere gange med her kunne de hellere ikke finde fejlen. er der nogen som kan komme med en løsning, vil jeg være taknemlig.
:D

Joes56

  • Gæst
RE: Start problemer af 406 HDI 2,0 når det er koldt
« Svar #5 Dato: 05. Februar 2012, 21:21 »
Hej alle samme.

Igen tak for alle de mange svar.

Svar til Brugger: den  køre upåklagende når den er startet, da fejler den ikke noget.

Svar til Lars Brogård: Jeg har lige haft Falck til at starten den og han sprøjtede noget Diesel starter i ved luftfilteret og så startede den med det samme, det havde jeg tænkt mig at gøre hvis den skulle svigte i morgen tidlig.

Hilsen Joes56