Forfatter Emne: Sædevarme  (Læst 1857 gange)

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sædevarme
« Dato: 05. Februar 2012, 14:58 »
Hej
Jeg har et lille "problem".

Mit sædevarme virker fint når jeg tænder, så varmer det rigtig godt i ca. 10-15 minuter, så slukker det, og tænder ikke igen. Der er fortsat lys i kontakten. Jeg har prøvet at slukke og tænde med det samme, det virker ikke. Hvad styrer dette, er det en timer, termostat, eller noget helt tredje. Eller skal den gøre sådan.
Sædebunden er skiftet for ca et år siden, så den skulle helst ikke fejle noget, og den har gjort sådan hele tiden.
Bilen er en 307 1.6 benz. fra 2002.

Måske det kan være en defekt kontakt??
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Sædevarme
« Svar #1 Dato: 05. Februar 2012, 19:15 »
Der sidder et timerrelæ under sædet faktisk over bøjlen til at køre sædet med  og der er  thermostat i sædepuden  , du kan jo prøve at bytte relæerne H og V og se om det ændrer noget

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Sædevarme
« Svar #2 Dato: 05. Februar 2012, 21:30 »
Citér
KHJ skrev:
Der sidder et timerrelæ under sædet faktisk over bøjlen til at køre sædet med  og der er  thermostat i sædepuden  , du kan jo prøve at bytte relæerne H og V og se om det ændrer noget

Hej
Ok tak for det, det var da en mulighed at bytte, lidt at gå igang med, når der bliver plusgrader. Hvordan kan jeg kende dette relæ?

Nu siger du timerrelæ, betyder det så at varmen skiftevis tænder og slukker?
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Sædevarme
« Svar #3 Dato: 05. Februar 2012, 22:46 »
Det er thermostaten der tænder og slukker  relæet tænder ikke igen når den har afbrudt  og der er kun et og der er normalt blåt