Forfatter Emne: peugeot 406 ts6 stc. tændspoler  (Læst 3086 gange)

sloth2

  • Gæst
peugeot 406 ts6 stc. tændspoler
« Dato: 21. Januar 2012, 14:09 »
Hej alle Peugeot fans.

jeg vil prøve lykken her inde om der var hjælp at hente.
sagen er den at min elskede peugeot 406 TS6 V6 motor XFX ES9J4S,
faktisk har drillet siden jeg erhvervede den i 2007,med anti polution lamper,abs esp fault osv, jeg har fået skiftet map sensor,alle lambda sonder,gået udstødning efter,uden at det holdt særligt længe,bilen har nu gået 220000 og tiltede fuldstændigt tirsdag aften,starter bilen kold og kører ca 2 km da "catalyst converter fault" kommer op,motoren virker nu som om at der mangler cylindrer,der har (i min tid ikke været skiftet tændspoler på den), kan det være årsagen? .
og hvilke tændspoler skal den have der er mange symtes jeg til den model ,der sidder nu sagem 96 362 583 80 /2526 140A i den.

jeg har bemærket at vejr skifte ,meget fugt giver hypiger fejl (konstant orange lampe) sommer og varme (fejl af og til)
frost vejr og knas tør luft ,trækker bilen helt vildt anderledes og kører faktisk bedst.
 mvh sloth en ulykkelig pug 406 ts6 ejer.

lyn

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 76
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: peugeot 406 ts6 stc. tændspoler
« Svar #1 Dato: 21. Januar 2012, 14:26 »
det er ikke unormalt at der kan ryge en tændspole på den model...
hos peugeot skifter man alle spolerne på samme tid.
men du kan jo prøve kun at skifte en ud af gangen.

mvh lyn

silverfox

  • Gæst
RE: peugeot 406 ts6 stc. tændspoler
« Svar #2 Dato: 21. Januar 2012, 14:40 »
Den fejl du får er højst sandsynligt på en af forkatalysatorerne(der sidder 3 i alt). Det ses relativt ofte på den motor, når den har gået omkring 200.000.

Mht. tændspolerne vil jeg anbefale at du skifter alle 6. Hvis du nøjes med at skifte én sætter den næsten altid fejl på en af de andre efter meget kort tid. Jeg har en kollega der har en 607 med samme motor og han tog chancen med kun én tændspole og den gik ikke.

sloth2

  • Gæst
RE: peugeot 406 ts6 stc. tændspoler
« Svar #3 Dato: 22. Januar 2012, 01:28 »
Citér
silverfox skrev:
Den fejl du får er højst sandsynligt på en af forkatalysatorerne(der sidder 3 i alt). Det ses relativt ofte på den motor, når den har gået omkring 200.000.

Mht. tændspolerne vil jeg anbefale at du skifter alle 6. Hvis du nøjes med at skifte én sætter den næsten altid fejl på en af de andre efter meget kort tid. Jeg har en kollega der har en 607 med samme motor og han tog chancen med kun én tændspole og den gik ikke.


min tænke var også at skifte alle 6 samt tændrør,er det sandsyndligt at det "kun" er dem som er gået,eller skal man skifte kat med det samme,de jo ikke helt gratis.
findes der en guide til selv at skifte tændspolerne,de forreste er jo lette nok men dem under manifolden er jo lidt sværer.

groenlaender

  • Gæst
RE: RE: peugeot 406 ts6 stc. tændspoler
« Svar #4 Dato: 05. Februar 2012, 23:20 »
Jeg har samme problemer med min 406 v6'er

Jeg prøvede at se om det hjalp at rense tændrørerne men det den gik ikke. så jeg skal også igang med at "spolere". Fandt nogle forskellige sider hvor der er fint beskrevet fremgangsmåden til en sådan en tændspole operation.

Men gør det et varmt sted så plastikken ikke sprøjter til højre og venstre her i kulden. Og husk klude til indsugningen.

http://www.406coupeclub.org/Services_TechGuides.asp?DocID=41

http://ftp.psyborg.rpg.pl/biuletyny/(2004)%20C5_C8.PDF

På side 64 er der står der hvilken rækkefølge boltene skal spændes i til indsugningen.

groenlaender

  • Gæst
RE: opgraderet tændspole.
« Svar #5 Dato: 05. Februar 2012, 23:22 »
jeg har hørt noget om at man kan få opgraderede tændspoler der skulle gøre det af med det ellers alt for hyppige problem med at de ryger sig en tur.

er der nogle der ved hvor de kan erhverves?

groenlaender

  • Gæst
RE: peugeot 406 ts6 stc. tændspoler
« Svar #6 Dato: 05. Februar 2012, 23:40 »
ps fejl på katalysatoren skyldes meget vel at der er knas med en tændspole da lambada sonden vil måle forkert som følge deraf.

groenlaender

  • Gæst
RE: peugeot 406 ts6 stc. tændspoler
« Svar #7 Dato: 06. Februar 2012, 22:00 »
på min var det bare tændrørene der skulle skiftes. Nu melder den ikke fejl på katalysatoren mere, samt den har fået mere trækkræft end den har haft det år vi har haft den :)