Forfatter Emne: Anti pollution faulty 307 sw 110hk årgang 2005  (Læst 2161 gange)

Borgma

  • Gæst
Anti pollution faulty 307 sw 110hk årgang 2005
« Dato: 08. Januar 2012, 15:02 »
Hejsa,
håber der er nogle der kan hjælpe:
Idag fik jeg en motorfejl som beskrevet i emnet samt motoren hakker og sætter ud.. Jeg har læst noget om lamdasonder, katalysatorer osv.. Der er mange meninger men jeg bliver bare mere forvirret..
Det er 1,6 benzin motor..
Er ikke særligt inde i bilteknik..
Mon der er nogle skarpe hoveder som evt. kan komme med en mulig løsning så jeg har en reel chance på mit værksted :)
vh michael
« Senest Redigeret: 08. Januar 2012, 15:02 af Borgma »

silverfox

  • Gæst
RE: Anti pollution faulty 307 sw 110hk årgang 2005
« Svar #1 Dato: 09. Januar 2012, 10:49 »
Den fejl kan indikere alt mellem himmel og jord. Men jeg vil umiddelbart gætte på tændspolen. Hvis det er der den er gal, så skift også tændrør samtidig.

Der Symmel

  • Gæst
RE: Anti pollution faulty 307 sw 110hk årgang 2005
« Svar #2 Dato: 22. Januar 2012, 22:42 »
Hej Borgma,

Min gør det samme. Det er dog en diesel 1,6. Forskellige fora beskriver diverse skræk-scenarier, hvor Peugeot har skiftet folks batterier, koblinger og turboer uden det hjalp - Men hvor kunderne naturligvis skulle betale dyrt alligevel :-)

Fik du løst problemet? Jeg er MEGET nysgerrig, da jeg frygter det værste!!!! :-)

Citér
Borgma skrev:
Idag fik jeg en motorfejl som beskrevet i emnet samt motoren hakker og sætter ud.. Jeg har læst noget om lamdasonder, katalysatorer osv.. Der er mange meninger men jeg bliver bare mere forvirret..
vh michael

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Anti pollution faulty 307 sw 110hk årgang 2005
« Svar #3 Dato: 22. Januar 2012, 23:44 »
Citér
Der Symmel skrev:
Hej Borgma,

Min gør det samme. Det er dog en diesel 1,6. Forskellige fora beskriver diverse skræk-scenarier, hvor Peugeot har skiftet folks batterier, koblinger og turboer uden det hjalp - Men hvor kunderne naturligvis skulle betale dyrt alligevel :-)

Fik du løst problemet? Jeg er MEGET nysgerrig, da jeg frygter det værste!!!! :-)

Citér
Borgma skrev:
Idag fik jeg en motorfejl som beskrevet i emnet samt motoren hakker og sætter ud.. Jeg har læst noget om lamdasonder, katalysatorer osv.. Der er mange meninger men jeg bliver bare mere forvirret..
vh michael


Ja jeg sige flere ting der kan være fejl på men vi er ude i gætteri og det er for dyrt   , det er ikke de samme fejl der er på en Diesel og bensin  en diesel har ikke lamdasonde  og tændspole  men et bud kunne være EGR ventil   og  Bensineren kan være som der skrives tændspole  og hængende ventiler , mapsensor  mm. derfor få læst fejl ud på de biler så der er en ledetråd at gå efter  det er det billigste

Den med naboens lampe lyste  også og skrev antipollution 2 min efter start men fejlene behøves ikke være den samme  men info om fejl kommer på samme måde

Borgma

  • Gæst
RE: Anti pollution faulty 307 sw 110hk årgang 2005
« Svar #4 Dato: 13. Februar 2012, 23:32 »
Hejsa, det var så en tændspole samt 4 nye tændningsrør samt 3600 kr fattigere.. De har opdateret min styreboks og nu kan jeg ikke se temp.
Dertil var Peugeot i Lyngby utroligt arrogante så der handler jeg ikke mere mere.. Stoler simeplhen ikke på dem da der var skiftet pærer uden min tilladelse samt der var kommet ekstra ydelser på regningen som de ikke skulle..:@

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Anti pollution faulty 307 sw 110hk årgang 2005
« Svar #5 Dato: 14. Februar 2012, 09:44 »
Citér
Borgma skrev:
Hejsa, det var så en tændspole samt 4 nye tændningsrør samt 3600 kr fattigere.. De har opdateret min styreboks og nu kan jeg ikke se temp.
Dertil var Peugeot i Lyngby utroligt arrogante så der handler jeg ikke mere mere.. Stoler simeplhen ikke på dem da der var skiftet pærer uden min tilladelse samt der var kommet ekstra ydelser på regningen som de ikke skulle..:@

Hej
Det skal du da ikke finde dig i, hvis det forholder sig sådan. hvilke ekstra ydelser var der på udover pærer.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002