Forfatter Emne: Blinkende lygter  (Læst 3541 gange)

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Blinkende lygter
« Dato: 14. Januar 2012, 16:41 »
Hej
Jeg har et lille problem med min 307 1.6 fra 02.

Mine forlygter "blinker", både nær og fjernlys. Det er ikke varierende lysstyrke, men nærmest som "klumper" i strømmen, meget hurtige blink. Instrumentlys blinker ikke. Det er kun ved kørsel jeg oplever blinkeriet, altså ikke når den holder stille.
Er 99% sikker på at det er begge lygter, så jeg har udelukket pærer og sikringer.
Har tjekket stik på generator.
På batteriet måler jeg 12.7v volt slukket og 14.5v i tomgang. Synes polsko på minus sad lidt løs, da den kan vrides en smule fra side til side. Nu har jeg sat alutape i klemme. Tror dog ikke det er her fejlen ligger. Synes peugeot polsko-system er noget møj, da det ikke kan strammes ordentligt, men blot klikkes på.:(

Har tjekket stelforbindelser ude ved begge lygterne.

Er der mere jeg kan tjekke, inden jeg overlader den til fagkundskaben.

Der er vel ikke en fællessikring til begge lygter, går ud fra at de har hver sin?

Mvh Ole
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

silverfox

  • Gæst
RE: Blinkende lygter
« Svar #1 Dato: 14. Januar 2012, 20:50 »
Er stikkene til pærerne irrede? Det ses relativt ofte på 307eren...

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Blinkende lygter
« Svar #2 Dato: 14. Januar 2012, 21:56 »
Citér
silverfox skrev:
Er stikkene til pærerne irrede? Det ses relativt ofte på 307eren...

Hej
Tror det ikke, men ærlig talt så har jeg ikke tjekket det, da jeg tænkte det var usandsynligt at begge stik/pærer skulle starte samtidigt med det blinkeri, pga fejl ude i lygten. Men det vil jeg da kigge på.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Blinkende lygter
« Svar #3 Dato: 15. Januar 2012, 18:32 »
Har du målt spændingen om den varierer samtidig med lyset blinker  , tror det er en generatorfejl

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Blinkende lygter
« Svar #4 Dato: 15. Januar 2012, 18:56 »
Citér
KHJ skrev:
Har du målt spændingen om den varierer samtidig med lyset blinker  , tror det er en generatorfejl

Hej
Nej det har jeg dog ikke, det er lidt svært at måle, da den jo kun gør det under kørsel. Jeg vil ikke afvise at det er generator, men hvis det er ville lyset i instrumenterne så ikke også blinke.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

myggen

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 107
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Blinkende lygter
« Svar #5 Dato: 15. Januar 2012, 19:40 »
Citér
Ole S skrev:
Citér
KHJ skrev:
Har du målt spændingen om den varierer samtidig med lyset blinker  , tror det er en generatorfejl

Hej
Nej det har jeg dog ikke, det er lidt svært at måle, da den jo kun gør det under kørsel. Jeg vil ikke afvise at det er generator, men hvis det er ville lyset i instrumenterne så ikke også blinke.
hej havde det samme problem den gang jeg kørte 405 der blinkede de i mellem gear skift det viste sig at være fejl ved generatoren så den blev skifte :)
Peu 508 sw  1,6 156thp 2011
Tidligere:
406 stc. 1,8 Van 99
405 stc. 1,6 Van 91

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Blinkende lygter
« Svar #6 Dato: 15. Januar 2012, 20:20 »
Jeg ved ikke om et kan ses på instrumentet  , belysningen der er  LED / dioder   om de ændrer styrke ved lidt spænding op og ned så det kan ses med øjet er jeg i tvivl om  . men du kan da lave en ledning med en 5w pære på og sætte den på batteriet eller i 12v stikket så se om den blinker

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Blinkende lygter
« Svar #7 Dato: 15. Januar 2012, 20:39 »
Citér
KHJ skrev:
Jeg ved ikke om et kan ses på instrumentet  , belysningen der er  LED / dioder   om de ændrer styrke ved lidt spænding op og ned så det kan ses med øjet er jeg i tvivl om  . men du kan da lave en ledning med en 5w pære på og sætte den på batteriet eller i 12v stikket så se om den blinker

Hej
Ja det kom jeg også til at tænke på, efter jeg havde skrevet. Det vil jeg prøve. Tak for råd.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Blinkende lygter
« Svar #8 Dato: 19. Februar 2012, 10:50 »
Hej
En update her. Jeg adskilte og rensede grundigt -pol på batteriet endnu engang (den der sidder lidt løs). Derefter forsvandt blinkeriet, mysisk.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

bamsefar

  • Gæst
RE: Blinkende lygter
« Svar #9 Dato: 19. Februar 2012, 16:53 »
Citér
myggen skrev:
Citér
Ole S skrev:
Citér
KHJ skrev:
Har du målt spændingen om den varierer samtidig med lyset blinker  , tror det er en generatorfejl

Hej
Nej det har jeg dog ikke, det er lidt svært at måle, da den jo kun gør det under kørsel. Jeg vil ikke afvise at det er generator, men hvis det er ville lyset i instrumenterne så ikke også blinke.
hej havde det samme problem den gang jeg kørte 405 der blinkede de i mellem gear skift det viste sig at være fejl ved generatoren så den blev skifte :)


Det oplever jeg også på min 307..