Forfatter Emne: Bilen hakker ved for meget speeder mellem gear  (Læst 1509 gange)

lassesmeden

  • Gæst
Bilen hakker ved for meget speeder mellem gear
« Dato: 23. Februar 2012, 18:58 »
Hejsa..
Har fået skiftet Tomgangsventilen på min Peugeot 406 stcar 98
med råd fra en flink peugeot bruger her på siden,,
Da bilen ikke kunne holde tomgang og det løste problemet, men nu er nyt problem opstået, håber der er nogle der ved hvad problemet kan være..

Problemet er

Når man gasser op mellem gear skift er det lige som om der er klumber i benzinen,, bilen har svært ved at trække og giver ryk i bilen. tror det er noget med Luft / benzin blandingen eller en føler.
Håber nogle har nogle gode bud på mit problem
Hilsen
Brian Låsesmed

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Bilen hakker ved for meget speeder mellem gear
« Svar #1 Dato: 23. Februar 2012, 19:50 »
ER du sikker på den  stepmotor er den rigtige  der er flere forskellige  tjek det nummer der står i enden  noget lign . A 020  hvis den ikke har samme nr  går det helt galt  og du skal tage strømmen fra ca 30 min  for at lave en ny lagring af stepmotor  når den rigtige er monteret

lassesmeden

  • Gæst
RE: Bilen hakker ved for meget speeder mellem gear
« Svar #2 Dato: 23. Februar 2012, 20:35 »
Tror det er den rigtige den er købt i autobremsen, og fundet med nummerpladen. så det var den rigtige reservedel.

men må da lige se om den gamle endnu, eller om den røg r skraldespanden..

kan det være andet?

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Bilen hakker ved for meget speeder mellem gear
« Svar #3 Dato: 23. Februar 2012, 22:55 »
Ja det er måske den rigtige men du skriver det er kommet efter du har skiftet den   , og har du kontrolleret om spidsen på stemplet har samme størrelse som dem gamle

lassesmeden

  • Gæst
RE: Bilen hakker ved for meget speeder mellem gear
« Svar #4 Dato: 25. Februar 2012, 13:36 »
Da den gamle gik i stykker kom der også klumper /hak i kørslen, og det var den den helt gik i stykker den tomgangsventil..

Problemet med at se på den gamle er at jeg har smidt den ud!

Hvad gør man så for at finde fejlen