Forfatter Emne: kodestartspærre  (Læst 2081 gange)

Pietbull

  • Gæst
kodestartspærre
« Dato: 17. Marts 2012, 12:56 »
Hej
 Jeg har lige købt en 605 SRTi fra 1995.
Men jeg har fået et problem med at den ikke vil starte.
Siden jeg fik den i januar har jeg brugt den kode der skal indtastes, men i de sidste 8 dage har det ikke været nødvendigt at taste koden da den har villet starte uden. Igår kom problemet så. den vil ikke starte og koden kan ikke tastes. Når jeg drejer nøglen lyser "selvdiagnostering" og lampen på ratte lyser.
Håber der er nogle herinde der kan hjælpe mig

silverfox

  • Gæst
RE: kodestartspærre
« Svar #1 Dato: 18. Marts 2012, 09:44 »
Jeg kan ikke huske hvordan det ser ud på en 605, men på de gamle 406ere kunne ledningerne fra tastaturet knække. Der findes et rep. sæt til 406 som måske også kan bruges på din 605?

Pietbull

  • Gæst
RE: kodestartspærre
« Svar #2 Dato: 18. Marts 2012, 11:13 »
Umiddelbart er der ingen ledninger der er knækket. Har haft det skilt af og renset printpladen, men intet hjalp

silverfox

  • Gæst
RE: kodestartspærre
« Svar #3 Dato: 18. Marts 2012, 15:06 »
Ledninger kan jo godt være knækket indeni isolering, så det ikke umiddelbart er synligt. Du er nok nødt til at måle ledningerne ud for at se om der er brud.

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: kodestartspærre
« Svar #4 Dato: 18. Marts 2012, 15:21 »
prøv at søge 10 til 20 cm fra tasteturet der kan de godt finde på at knække.
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: kodestartspærre
« Svar #5 Dato: 18. Marts 2012, 19:05 »
Hej   du skriver   "Når jeg drejer nøglen lyser "selvdiagnostering" og lampen på ratte lyser "  

Hvis det er en kontrollampe på rattet du mener  må det være til airbag

tastaturet sidder ved gearstangen og der er ikke noget der bevæger sig  som på  406  så at ledningerne er knækket tror jeg ikke  , men tastaturet kan være årsagen  ,

Har du mulighed for at ændre koden så du bruger nogle andre taster   du gør følgenden  tænding på tast koden  , den skal gå i grøn  tryk på C og tast en ny kode og tryk på C igen så bipper den et par gange  slå tænding fra og vent til den går i rødt blink , tænding på og tast den nye kode så skulle den gå i grønt

Pietbull

  • Gæst
RE: kodestartspærre
« Svar #6 Dato: 18. Marts 2012, 19:28 »
Tak for alle svarene. Den lampe der lyser på rattet har noget med startspærren at gøre, det er så man kan se den er slået til.
Men jeg vil da prøve at taste en ny kode

Pietbull

  • Gæst
RE: kodestartspærre
« Svar #7 Dato: 19. Marts 2012, 11:16 »
Har lige prøvet at taste ny kode, det lykkes ikke. Men nu har jeg fået den røde diode ved tasterturet til at lyse.

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: kodestartspærre
« Svar #8 Dato: 19. Marts 2012, 23:10 »
Hvis den lampe du skriver om sidder i airbag'en i en af de 2 rateger der vender ned  er det kontrol for airbag fejl  og har ikke noget med startspærre at gøre  , den til startspærre sidder i tastaturet og blinker rødt igennem dækslet som har et gennemsigtigt øje

Pietbull

  • Gæst
RE: kodestartspærre
« Svar #9 Dato: 20. Marts 2012, 18:14 »
ok tak