Forfatter Emne: 406/2001 - Svagt lys i øverste display på midterkonsol  (Læst 3379 gange)

kongie

  • Gæst
Halløj...

Som nybagt 406-ejer (24 timer) er der dukket et spørgsmål op, og det er jeg blevet anbefalet at spørge om her i dette Forum...:)

Lysstyrket i øverste display i midterkonsollen er væsentligt svagere end de øvrige. Har forsøgt at løbe menuen igennem med sprog, etc. uden held. Lyset er og bliver væsentligt svagere end i de andre displays.Er der noget der har en idé om årsagen?

Derudover er 406'eren jo væsentligt anderledes i forhold til min "gamle" 405'er fra 92, og jeg mangler en brugsanvisning til 406'eren. Har forsøgt med downloads rundt omkring men længe leve Norton Antivirus, for der var da et par hidsige forsøg på at komme "ombord i min pc"...  

Har I et bud på hvor der findes en oversigt over instrumentering, indikatorer etc.?

Fortsat god weekend

Kongie:)
« Senest Redigeret: 18. Marts 2012, 17:21 af kongie »

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: 406/2001 - Svagt lys i øverste display på midterkonsol
« Svar #1 Dato: 18. Marts 2012, 17:35 »
Citér
kongie skrev:
Halløj...

Som nybagt 406-ejer (24 timer) er der dukket et spørgsmål op, og det er jeg blevet anbefalet at spørge om her i dette Forum...:)

Lysstyrket i øverste display i midterkonsollen er væsentligt svagere end de øvrige. Har forsøgt at løbe menuen igennem med sprog, etc. uden held. Lyset er og bliver væsentligt svagere end i de andre displays.Er der noget der har en idé om årsagen?

Derudover er 406'eren jo væsentligt anderledes i forhold til min "gamle" 405'er fra 92, og jeg mangler en brugsanvisning til 406'eren. Har forsøgt med downloads rundt omkring men længe leve Norton Antivirus, for der var da et par hidsige forsøg på at komme "ombord i min pc"...  

Har I et bud på hvor der findes en oversigt over instrumentering, indikatorer etc.?

Fortsat god weekend

Kongie:)


Har du tændt lyset på kontakten; eller er det tændt med kørelys (automatisk tænding ved startet motor)
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

kongie

  • Gæst
RE: 406/2001 - Svagt lys i øverste display på midterkonsol
« Svar #2 Dato: 18. Marts 2012, 17:56 »
Det er tændt på auto...

Har lige været ude og prøve med manuelt lys. Det ændrer ikke på noget...

PS: Hvordan ændres de data der vises i det display. Har info om "700 km til tankning" på displayet lige nu. Har tidligere set "antal l / 100km" etc....
« Senest Redigeret: 18. Marts 2012, 18:05 af kongie »

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 406/2001 - Svagt lys i øverste display på midterkonsol
« Svar #3 Dato: 18. Marts 2012, 18:54 »
Det følger lysstyrken på instrumentgruppen mener jeg    der er en tast på instrumentgruppen hvor der er et symbol  - / +   hold tasten inde så skruet styrken op eller ned  hver gang den slippes og aktiveres skifter den i + eller -  der skal altså holdes konstant til lysstyrken passer   prøv og tjek om display ikke ændrer sig    ,

Du skifter de forskellige info med knappen i enden på viskerarmen  og holdes den inde nogle sec nulstiller den alt på nær rest antal km på tankindhold  kan evt .  gøres i forbindelse med tankning

kongie

  • Gæst
RE: 406/2001 - Svagt lys i øverste display på midterkonsol
« Svar #4 Dato: 18. Marts 2012, 19:22 »
Takker...

Jeg har prøvet at ændre på +/- knappen, og den ændrer lysstyrken i selve instrumentbordet og i A/C displayet hvor også blæsersymbolet vises. Men - der må være noget galt... øv...

Der hvor man nulstiller de forskellige funktioner er det på knappen mærket: "SCR" på højre side af ratstammen (radiokontrolarmen)?

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 406/2001 - Svagt lys i øverste display på midterkonsol
« Svar #5 Dato: 19. Marts 2012, 11:08 »
Nej det er knappen i enden på viskerarmen  ,  nu er det ikke sådan der er sprunget nogle pærer i MF display der sidder 3 pærer som giver lyset  hvis der kun er en der lyser bliver det svagt

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

kongie

  • Gæst
RE: Tusind tak for Jeres store hjælp..
« Svar #7 Dato: 19. Marts 2012, 18:56 »
Halløj alle...

KHJ, mange tak for din info om omskifteren og pærerne i displayet... Har prøvet den RIGTIGE knap, og displayet skifter lifligt... :) Og på torsdag bliver der skiftet olie, + diverse... og der vil jeg lige få skiftet de pærer der garanteret ikke lyser...:) Tak.

Ols S, mange tak for info om manualsiden på Peugeot.com. Der vil jeg helt sikkert logge ind nogle gange i fremtiden når der dukker nogle spørgsmål eller andet op...:) Tak...

I skal alle have mange tak for Jeres "kiggen forbi". Jeg kan se der er mange der har været inde og se på mit indlæg. Tak for interessen...

På glædeligt gensyn en anden gang...:)

Kongie

kongie

  • Gæst
RE: Til KHJ...:)
« Svar #8 Dato: 22. Marts 2012, 18:25 »
Halløj...

Var på værkstedet med den i dag (service) og minsandten om ikke 2 ud af 3 pærer var sprunget og nu er der lys i ALT.... (i mit MF-display)...

Tak...

:)

Kongie