Forfatter Emne: 406-2001-Motorbyt 1.8 > 2,0  (Læst 2020 gange)

Guppy

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 489
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
406-2001-Motorbyt 1.8 > 2,0
« Dato: 21. Marts 2012, 01:29 »
Hej - er der nogen der ved hvor meget der skal laves om ved et motorskifte fra en 1.8 16V til en 2.0 16V af samme årgang? Tænker nok mest på det elektriske og evt. afgiftsændring. Men selvfølgelig også hvis der er andre ting man ska være OBS på.
Før-2003, 406, 1,8 16v-st, motor 6FZ /EW7J4, 117HK, SW, Sølvgrå, 193000km,

Nu: 407 sedan, 2006, 1.8 125 hk performance. REG: YD42 331-86.000 km

Har Diag-Box (ikke megen erfaring i at bruge det) og Tandremsværktøj  (Udlånes mod depositum svarende til nyprisen)

sgt

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 332
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • sgt
RE: 406-2001-Motorbyt 1.8 > 2,0
« Svar #1 Dato: 21. Marts 2012, 09:19 »
Mht. til at få den godkendt, så løber du ind i problemer, da det er en effektforøgelse på mere end 20% (på papiret 21,4%). Det er nok væsentlig billigere at købe en 2.0 end at få importøren, synmanden og skat til at godkende projektet.
307 T6 SW 2.0 HDi Griffe (RHR) 2005 160.000km
406 st.car 2.2 HDi (4HX) TS 2001 295.000km, solgt

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: 406-2001-Motorbyt 1.8 > 2,0
« Svar #2 Dato: 21. Marts 2012, 12:32 »
kabler, kølesystem, motor styring, udstødnings systemet, med mere.
10000 kr min bare for dele plus montering
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Guppy

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 489
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: ommer
« Svar #3 Dato: 21. Marts 2012, 21:53 »
OK! Så ka' jeg godt se at det er en ommer :) Kommer fra en Golf 2 der jo er lidt af en "Lego" bil hvad angår at bytte div. dele
Før-2003, 406, 1,8 16v-st, motor 6FZ /EW7J4, 117HK, SW, Sølvgrå, 193000km,

Nu: 407 sedan, 2006, 1.8 125 hk performance. REG: YD42 331-86.000 km

Har Diag-Box (ikke megen erfaring i at bruge det) og Tandremsværktøj  (Udlånes mod depositum svarende til nyprisen)

tvmanden

  • Gæst
RE: 406-2001-Motorbyt 1.8 > 2,0
« Svar #4 Dato: 23. Marts 2012, 01:04 »
Jeg har en 406 1,8 16v fra 2000,den kører ganske udmærket med en 2,0 16v fra en totalskadet Citroen C5 .Jeg husker ikke at der var forskel,dog har jeg kun brugt den rå motor, alt indsprøjtning osv. er originalt 1,8.
Effektforøgelse på 20% er udblevet, skyldes nok at den stadig kører med 1,8 motorstyring ,den har dog fået et noget bedre moment .
PS:Ingen synsproblemer med en 406 1,8 fra 2001, den har 116HK en 2,0 har 136HK ,det er under 20%. Jeg ved så ikke lige om Skat, har en anden opfattelse, hvis du skriver og fortæller dem om projektet.

Guppy

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 489
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 406-2001-Motorbyt 1.8 > 2,0
« Svar #5 Dato: 24. Marts 2012, 01:06 »
Hehe - Havde faktisk ikke tænkt mig at involvere nogen myndigheder hvis det kunne undgås. Bare lidt surt at lægge en masse arbejde og så skulle stå til regnskab for det bagefter. Det du har lavet troede jeg ville medføre en masse blinkende lamper og alarmer ?? (Husk! Jeg kommer fra en Golf2:)) Det er faktisk moment snarere end HK jeg eftersøger, da jeg ska' ha' en rimelig stor campingvogn med rundt. Har ikke fået sat mig helt ind i hvordan en moderne benzinbil er styret endnu, det er måske ikke så kompliceret endda. Det fede ved en golf diesel er at hvis den ikke vil køre så får den ingen diesel "end of story" :) men tak for tippet - måske projektet ikke er helt dødt endnu.
Før-2003, 406, 1,8 16v-st, motor 6FZ /EW7J4, 117HK, SW, Sølvgrå, 193000km,

Nu: 407 sedan, 2006, 1.8 125 hk performance. REG: YD42 331-86.000 km

Har Diag-Box (ikke megen erfaring i at bruge det) og Tandremsværktøj  (Udlånes mod depositum svarende til nyprisen)