Forfatter Emne: Depolution System Failure  (Læst 2405 gange)

MortenKaa

  • Gæst
Depolution System Failure
« Dato: 25. Marts 2012, 08:39 »
Min Peugeot 407 bliver ved med at melde fejl. Den kører for det meste fint. Men periodisk kan jeg opleve at den mister en masse trækkraft. Andre gange har den en meget ujævn motorgang og den kører "hoppende" selv om at jeg holder speederen helt stille.

Bilen er under garanti og hos forhandleren har de nu prøvet at skifte, tændingsspolen, tændrør og dyser, men fejlen bliver ved med at komme tilbage. Den melder fejlen på displayet. Efter korte ture, kan advarselsikonet finde på at slukke næste gang man tænder bilen.

Er der nogen der har et godt bud på hvad det kan være galt?

Pokeras

  • Gæst
RE: Depolution System Failure
« Svar #1 Dato: 25. Marts 2012, 10:05 »
Hej Morten..

Min 2.0 benzin gjorde præcis det samme, bare uden at melde fejl.
Jeg skiftede MAP sensoren og EGR ventilen, og nu er det som at køre i ny bil. Så få forhandleren til at skifte de 2 dele da det koster 2000kr sammen..

Ang. fejlen.. Hvis den ikke forsvinder efter de 2 dele er skiftet, kan de skifte tændrør og hvis det ikke hjælper kan de kigge på tændbroen :) Og til sidst lambda sonderne..

Har du tjekket olie osv. Den trekent /! \ kan være mange ting og info burde komme op på skærmen.

F.eks. når jeg kører med en ikke ordentlig lukket dør, kommer den også.
« Senest Redigeret: 25. Marts 2012, 10:37 af Pokeras »

MortenKaa

  • Gæst
RE: Depolution System Failure
« Svar #2 Dato: 25. Marts 2012, 17:08 »
Det er ikke advarsels trekanten der er tændt, men motor ikonet. Olie og alle andre væsker er som de skal være. Har haft en mekaniker til at kigge på den i dag og han snakkede noget om at det måske var "luft-massemåleren" den er gal med.

Tak for dine råd, jeg prøver at tage dem med til værkstedet i morgen.

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Depolution System Failure
« Svar #3 Dato: 25. Marts 2012, 19:25 »
Hej   Når du skriver tændrør går jeg ud fra det er en bensin  , hvis der er garanti på bilen kunne det være en EW7A eller en EW10A  hvis det er sådan en har den ingen EGR ventil  ,  kunne du evt finde ud af hvilken motor der er i så vil der være nogle ting der kan udelukkes

MortenKaa

  • Gæst
RE: Depolution System Failure
« Svar #4 Dato: 25. Marts 2012, 19:36 »
Det er en Benzin motor 2.0i fra november 2004.

Pokeras

  • Gæst
RE: Depolution System Failure
« Svar #5 Dato: 25. Marts 2012, 19:54 »
Citér
KHJ skrev:
Hej   Når du skriver tændrør går jeg ud fra det er en bensin  , hvis der er garanti på bilen kunne det være en EW7A eller en EW10A  hvis det er sådan en har den ingen EGR ventil  ,  kunne du evt finde ud af hvilken motor der er i så vil der være nogle ting der kan udelukkes


Der er EGR ventil, men når man kigger i service box'en hedder den bare "Magnet ventil" i stedet for.
Så jo, den har EGR. Har lige skiftet den for 14 dage siden.. Og det ved jeg da den skulle nulstilles i PP2000 før den gad virke ordentligt. Og der står også EGR :)

Men den har ikke luftmassemåler, men MAP sensor.. Begge dele skal skiftes før den holder op med at hoppe i de lave gear.
« Senest Redigeret: 25. Marts 2012, 19:56 af Pokeras »

MortenKaa

  • Gæst
RE: Depolution System Failure
« Svar #6 Dato: 25. Marts 2012, 19:57 »
Den kan skam også godt finde på at hoppe i 5. gear. Den anden dag lå jeg på motorvejen da fejlen pludselig satte ind. Det blev svært at hold den på en konstant hastighed og jeg blev nød til at køre af motorvejen.

Pokeras

  • Gæst
RE: Depolution System Failure
« Svar #7 Dato: 25. Marts 2012, 20:22 »
Ok, men din motorlampe lyser jo også. Min gjorde ikke..
Jeg ville dog heller ikke køre i bilen før jeg vidste hvorfor lampen lyste:D

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Depolution System Failure
« Svar #8 Dato: 25. Marts 2012, 21:16 »
Citér
Pokeras skrev:
Citér
KHJ skrev:
Hej   Når du skriver tændrør går jeg ud fra det er en bensin  , hvis der er garanti på bilen kunne det være en EW7A eller en EW10A  hvis det er sådan en har den ingen EGR ventil  ,  kunne du evt finde ud af hvilken motor der er i så vil der være nogle ting der kan udelukkes


Der er EGR ventil, men når man kigger i service box'en hedder den bare "Magnet ventil" i stedet for.
Så jo, den har EGR. Har lige skiftet den for 14 dage siden.. Og det ved jeg da den skulle nulstilles i PP2000 før den gad virke ordentligt. Og der står også EGR :)

Men den har ikke luftmassemåler, men MAP sensor.. Begge dele skal skiftes før den holder op med at hoppe i de lave gear.



En  EW10 har EGR ventil   , men jeg skrev hvis det er en EW10A har den ikke  og det HAR den ikke  og heller ikke nogen magnetventil  derfor er det en fordel man skriver hvad det er for en bil man vil have hjælp til

MortenKaa

  • Gæst
RE: Depolution System Failure
« Svar #9 Dato: 26. Marts 2012, 23:34 »
Efter at mekanikeren i dag har rodet med bilen, fandt han ud af at der var en løs forbindelse til en af dyserne. Fejlen er nu væk. Jeg er netop kommet hjem fra en 200km lang tur, og fejlen meldte sig ikke igen.

Men tak for de gode bud. Dukker fejle op igen, er han frisk på at prøve at udskifte MAP'en og EGR-ventilen.