Forfatter Emne: peugeot 307 airbag kabler  (Læst 1718 gange)

conkam

  • Gæst
peugeot 307 airbag kabler
« Dato: 25. Marts 2012, 00:32 »
Hej Alle

Jeg har anskaffet mig en læder kabine til min peugeot 307 fra 2005. Læder kabinen er fra en 307 fra 2002, lædersæderne har ikke sædevarme eller skulle de to kabiner være ens men det viser sig at stikkene ser lidt anderledes ud på dem jeg har og læderkabinen som jeg lige har købt. Jeg tænkte så må jeg bare ladevære med at bruge airbagsene i sæderne.

Jeg har været inde med pp2000 og disablet side airbagsene men når jeg køre scanning af airbags så giver den mig en masse fejl nu. Kan jeg på en eller anden let måde flytte airbagsene fra min oprindelige sæder over til de nye eller kan jeg på en eller anden måde stoppe de fejl der kommer?

På forhånd tak

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: peugeot 307 airbag kabler
« Svar #1 Dato: 25. Marts 2012, 19:37 »
Hvorfor vil du flytte airbaggene  hvorfor tilslutter du ikke bare dem der sidder i sæderne  i stedet for ?

silverfox

  • Gæst
RE: peugeot 307 airbag kabler
« Svar #2 Dato: 25. Marts 2012, 21:44 »
Den kabine du har købt er fra en bil uden CAN-BUS, det er derfor du får alle de fejl. Jeg kunne forestille mig at det er der problemet ligger?

conkam

  • Gæst
RE: peugeot 307 airbag kabler
« Svar #3 Dato: 25. Marts 2012, 23:15 »
Citér
KHJ skrev:
Hvorfor vil du flytte airbaggene  hvorfor tilslutter du ikke bare dem der sidder i sæderne  i stedet for ?


Det ville jeg også men de airbag stik som det er på lædersæderne ligner slet ikke dem som sidder på de gamle sæder

conkam

  • Gæst
RE: peugeot 307 airbag kabler
« Svar #4 Dato: 25. Marts 2012, 23:16 »
Citér
silverfox skrev:
Den kabine du har købt er fra en bil uden CAN-BUS, det er derfor du får alle de fejl. Jeg kunne forestille mig at det er der problemet ligger?


Men der sidder også airbags i det nye sæder

silverfox

  • Gæst
RE: peugeot 307 airbag kabler
« Svar #5 Dato: 26. Marts 2012, 11:31 »
Ja, men 307 fra slut 2004 og frem har et "intelligent" computerstyret ledningssystem som fungerer helt anderledes end de tidligere modeller. Man kan ikke uden videre ombytte elektriske komponenter mellem de to systemer.

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: peugeot 307 airbag kabler
« Svar #6 Dato: 26. Marts 2012, 23:04 »
Kan du beskrive stikkene  på  læder og stof sædet   , er stikket grønt med 4 ledninger i  , den bil du har som sæderne skal i  sidder diagnosestikket  under askebæger eller bag klappen til sikringer   der ligger nogle T5 som er full can lige i overgangen til T6  , ellers send mig stelnr i PM så slår  jeg den op i servicebox