Forfatter Emne: 12 volt udtag.( Tepee 2008 )  (Læst 2640 gange)

Thomas Spilcker

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 66
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • Facebook
12 volt udtag.( Tepee 2008 )
« Dato: 29. Marts 2012, 20:58 »
Min Tepee nyeste model, har to 12 volt udtag. Ønsket er at bruge dette når bilen er stoppet. Jeg har et mobilt internet ( skyline ) som kan slutte til her. Problemet er at bilen har en indbygget energispare funktion , som afbryder udtaget. Derfor skal motoren kører , mens jeg er på internettet. Instruktionsbogen side 129 siger at det kan give strøm mellem 5 til 30 min. Der skal også være tænding på. Jeg synes kun der er strøm i 2 minuter. Spørgsmålet er : Hvordan f... kan jeg få konstant strøm ? Strømforbruget er iøvrigt meget lille !  På forhånd tak. Thomas.
Ejer af Peugeot Partner 2008 med xenith tag. ( Glastag.)

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: 12 volt udtag.( Tepee 2008 )
« Svar #1 Dato: 29. Marts 2012, 22:14 »
Citér
Thomas Spilcker skrev:
Min Tepee nyeste model, har to 12 volt udtag. Ønsket er at bruge dette når bilen er stoppet. Jeg har et mobilt internet ( skyline ) som kan slutte til her. Problemet er at bilen har en indbygget energispare funktion , som afbryder udtaget. Derfor skal motoren kører , mens jeg er på internettet. Instruktionsbogen side 129 siger at det kan give strøm mellem 5 til 30 min. Der skal også være tænding på. Jeg synes kun der er strøm i 2 minuter. Spørgsmålet er : Hvordan f... kan jeg få konstant strøm ? Strømforbruget er iøvrigt meget lille !  På forhånd tak. Thomas.

er det i bagage rumet du ikke kan tage strøm, på min 407 sw køre strømmen heletiden i bagagerummet
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 12 volt udtag.( Tepee 2008 )
« Svar #2 Dato: 29. Marts 2012, 23:01 »
Den lukker når den går i spare funktion  så er der strøm lige så mange minutter bilen har været startet  dog max 30 min   , den forsynes fra BSI boksen   fjern ledningen i den oprindelige  placering og flyt den til permanent plus

Holgato

  • Gæst
RE: 12 volt udtag.( Tepee 2008 )
« Svar #3 Dato: 30. Marts 2012, 10:22 »
Det er Peugeot's velkendte og problematiske Economic fis og ballade :P

Jeg ville tage snakken med Peugeot om det og spørge om de kan ændre programmeringen og evt. simpelthen deaktiverer denne programkode.

Det burde være muligt og ellers skal det bare sættes op til 30min.

Tag som sagt forbi Peugeot og tag snakken med dem om de ikke lige kan yde denne service for en kage til kaffen :) skulle ikke tage lang tid en fredag eftermiddag :P

Held og lykke og tillykke med bilen! Det er nu en hyggelig sag!
« Senest Redigeret: 30. Marts 2012, 10:23 af Holgato »

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 12 volt udtag.( Tepee 2008 )
« Svar #4 Dato: 30. Marts 2012, 20:03 »
Citér
Holgato skrev:
Det er Peugeot's velkendte og problematiske Economic fis og ballade :P

Jeg ville tage snakken med Peugeot om det og spørge om de kan ændre programmeringen og evt. simpelthen deaktiverer denne programkode.

Det burde være muligt og ellers skal det bare sættes op til 30min.

Tag som sagt forbi Peugeot og tag snakken med dem om de ikke lige kan yde denne service for en kage til kaffen :) skulle ikke tage lang tid en fredag eftermiddag :P

Held og lykke og tillykke med bilen! Det er nu en hyggelig sag!

/quote]

Det hjælper ikke og tage forbi en forhandler de kan ikke gøre noget ved det  , dem i Frankrig er da ligeglad med at der sidder en dansker her og mangler strøm   ,  hvis bare det var så let som du får det til at lyde    så var der mange ting der skulle ændres først

morgan

  • Gæst
RE: 12 volt udtag.( Tepee 2008 )
« Svar #5 Dato: 30. Marts 2012, 20:56 »
Citér
Thomas Spilcker skrev:
Min Tepee nyeste model, har to 12 volt udtag. Ønsket er at bruge dette når bilen er stoppet. Jeg har et mobilt internet ( skyline ) som kan slutte til her. Problemet er at bilen har en indbygget energispare funktion , som afbryder udtaget. Derfor skal motoren kører , mens jeg er på internettet. Instruktionsbogen side 129 siger at det kan give strøm mellem 5 til 30 min. Der skal også være tænding på. Jeg synes kun der er strøm i 2 minuter. Spørgsmålet er : Hvordan f... kan jeg få konstant strøm ? Strømforbruget er iøvrigt meget lille !  På forhånd tak. Thomas.


Hejsa

Bilen er så smart bygget op, så den lukke ned, så der altid er strøm til at starte bilen....:D
Kone sidder tit og venter på mig, og hun bander over at alt lys i bilen lukkes ned efter ca 15 min.

Du har udtag til 12 volt bag i bilen...:o
Sæt et batteri på der og lad det op, og du har altid ekstra 12 volt...

Thomas Spilcker

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 66
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • Facebook
RE: 12 volt udtag.
« Svar #6 Dato: 31. Marts 2012, 17:15 »
Jeg har gået og tænkt : At spørge peugeot forhandleren er nok det mest seriøse. Det seriøse er dog ikke altid løsningen. Jeg vil under søge hvad et motorcykel batteri koster og derved gå uden om selve bilen , men så skulle Peugeot da have leveret et ekstra batteri med eller have lavet et notat om det i instruktionsbogen. Nogen der hved om et knallerbattteri kan bruges ? eller hvad koster et billig motorcykel batteri ? Mange hilsner Thomas.
Ejer af Peugeot Partner 2008 med xenith tag. ( Glastag.)

Pokeras

  • Gæst
RE: 12 volt udtag.( Tepee 2008 )
« Svar #7 Dato: 31. Marts 2012, 17:24 »
Hvorfor smider du ikke bare din router under motorhjelmen og tilslutter den direkte til batteriet? (Evt. med et 12V stik)