Forfatter Emne: Begyndende rust i vindueslister  (Læst 1278 gange)

Robtheman

  • Gæst
Begyndende rust i vindueslister
« Dato: 28. Marts 2012, 09:26 »
I min kærestes peugeot 406 1997, er der begyndt at komme rust i vindueslisterne. Gummilisten er også begyndt at blive lidt "tykkere", eller svumle lidt op nogle steder. Kan se Harald-Nyborg sælger rustbeskyttelse, så jeg vil høre om der er nogle som har erfaringer med dette produkt. Og der det bøvlet at kommet til, at gi listerne beskyttelse?

Dejbjaerg

  • Gæst
RE: Begyndende rust i vindueslister
« Svar #1 Dato: 29. Marts 2012, 10:38 »
Problemet er akkurat det samme på en 306'er. Da rusten kommer indeunder gummiet, er det nok ikke let at slibe det væk. Men et nyt sæt lister koster ikke alverden ved en hugger. Du fjerner de gamle ved at rulle ruden helt ned og ellers bare tager godt fat i dem og trækker dem op og af. :)

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Begyndende rust i vindueslister
« Svar #2 Dato: 29. Marts 2012, 19:19 »
Citér
Robtheman skrev:
I min kærestes peugeot 406 1997, er der begyndt at komme rust i vindueslisterne. Gummilisten er også begyndt at blive lidt "tykkere", eller svumle lidt op nogle steder. Kan se Harald-Nyborg sælger rustbeskyttelse, så jeg vil høre om der er nogle som har erfaringer med dette produkt. Og der det bøvlet at kommet til, at gi listerne beskyttelse?


Det er det alu der er inde i der koger op  du kan ikke gøre andet at skifte listerne  , hvis du begynder at rustbehandle dem  får du ruder der er så fedtede at du ikke kan se ud af dem  , lad det være som det er eller køb nye lister