Forfatter Emne: Stød og dårligt lys 308  (Læst 1581 gange)

DavidP

  • Gæst
Stød og dårligt lys 308
« Dato: 01. April 2012, 11:09 »
Hej,

Jeg oplever at få stød når jeg stiger ud af min bil, og at lygterne opfører sig skørt, at de blinker fra tid til anden uregelmæssigt.
Tænker ilen er en 308 fra 2008
Tænker om det kan være en dårlig stelforbindelse. Ved nogen hvor jeg kan checke de mest åbenlyse stelforbindelser? Og hvordan jeg evt selv kan lave en?

Pft.

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Stød og dårligt lys 308
« Svar #1 Dato: 01. April 2012, 13:57 »
Hej
Det med statisk elektrisitet har intet med bilens strøm-system at gøre med det ved du sikkert godt.
Du kan afhjælpe det ved at holde fast i metal, f.eks dørrammen, inden du sætter fødderne i jorden.

Jeg har også oplevet blinkende lys på 307eren. Her hjalp det at rode rundt med minuspolen på batteriet, Peugeot polsko er lidt noget lort, hvis du spørger mig. Min klemmer ikke ordentlig på polen, og der er jo ikke mulighed for at stramme den yderligere, da det er et klik-system.:(
« Senest Redigeret: 01. April 2012, 14:01 af Ole S »
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

DavidP

  • Gæst
RE: Stød og dårligt lys 308
« Svar #2 Dato: 03. April 2012, 09:02 »
Citér
Ole S skrev:
Hej
Det med statisk elektrisitet har intet med bilens strøm-system at gøre med det ved du sikkert godt.
Du kan afhjælpe det ved at holde fast i metal, f.eks dørrammen, inden du sætter fødderne i jorden.

Jeg har også oplevet blinkende lys på 307eren. Her hjalp det at rode rundt med minuspolen på batteriet, Peugeot polsko er lidt noget lort, hvis du spørger mig. Min klemmer ikke ordentlig på polen, og der er jo ikke mulighed for at stramme den yderligere, da det er et klik-system.:(


Hmm, polen på batteriet sidder rigtig fint fast. Jeg rensede den igår men det har ikke givet noget..

Nu har jeg lagt en video på youtube og sendt den til min Peugeotforhandler sammen med en fin mail. Så må vi se hvad de siger.

http://www.youtube.com/watch?v=AK3ivt4H_nk&list=HL1333433002&feature=mh_lolz

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Stød og dårligt lys 308
« Svar #3 Dato: 03. April 2012, 09:38 »
Citér
DavidP skrev:
Citér
Ole S skrev:
Hej
Det med statisk elektrisitet har intet med bilens strøm-system at gøre med det ved du sikkert godt.
Du kan afhjælpe det ved at holde fast i metal, f.eks dørrammen, inden du sætter fødderne i jorden.

Jeg har også oplevet blinkende lys på 307eren. Her hjalp det at rode rundt med minuspolen på batteriet, Peugeot polsko er lidt noget lort, hvis du spørger mig. Min klemmer ikke ordentlig på polen, og der er jo ikke mulighed for at stramme den yderligere, da det er et klik-system.:(


Hmm, polen på batteriet sidder rigtig fint fast. Jeg rensede den igår men det har ikke givet noget..

Nu har jeg lagt en video på youtube og sendt den til min Peugeotforhandler sammen med en fin mail. Så må vi se hvad de siger.

http://www.youtube.com/watch?v=AK3ivt4H_nk&list=HL1333433002&feature=mh_lolz

Hej
Hmm Det ser sgu underligt ud det der. Ligner ikke en løs forbindelse, lyset forsvinder jo fuldstændigt i flere sekunder.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

DavidP

  • Gæst
RE: Stød og dårligt lys 308
« Svar #4 Dato: 03. April 2012, 10:23 »
Citér
Ole S skrev:
Hej
Hmm Det ser sgu underligt ud det der. Ligner ikke en løs forbindelse, lyset forsvinder jo fuldstændigt i flere sekunder.


Præcis. Tror heller ikke at det har noget som helst med løse forbindelser at gøre.

Måske det kan være en fejl på BSI enheden?

Dejbjaerg

  • Gæst
RE: Stød og dårligt lys 308
« Svar #5 Dato: 03. April 2012, 11:21 »
Lyset er jo styret elektronisk, så det er nok noget computerværk, den er galt med. Har du prøvet at tage batteriet fra i en halv times tid og sætte det til igen? Familiens 3008'er har også været underlig et par gange, her har det hjulpet at lade den stå uden strøm lidt tid. :)

DavidP

  • Gæst
RE: Stød og dårligt lys 308
« Svar #6 Dato: 03. April 2012, 12:11 »
Citér
Dejbjaerg skrev:
Lyset er jo styret elektronisk, så det er nok noget computerværk, den er galt med. Har du prøvet at tage batteriet fra i en halv times tid og sætte det til igen? Familiens 3008'er har også været underlig et par gange, her har det hjulpet at lade den stå uden strøm lidt tid. :)


Jeps. Den stod i nat i 8 timer uden strøm. Det har ikke hjulpet.

Jeg har fundet en guide fra http://peugeotforum.com/ med en guide til at nulstille BSI computeren. Det lader til at det har løst problemer med lys osv for andre...det er da forsøget værd.