Forfatter Emne: låsen springer op igen. 308  (Læst 4339 gange)

obak

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 204
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
låsen springer op igen. 308
« Dato: 10. August 2011, 19:30 »
Når jeg låser med ved tryk på nøglen, kan man høre at den låse men så låser den op igen. Det sker kun periodisk. Nogen bud.
New 308 Blue HDI 2.0 SW

aanonymoss

  • Gæst
RE: låsen springer op igen. 308
« Svar #1 Dato: 10. August 2011, 20:05 »
er vel en dørkontakt der hænger?

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: låsen springer op igen. 308
« Svar #2 Dato: 10. August 2011, 22:07 »
Kan du se på MF displayet om der er en dør der ikke er registreret som lukket evt bagklap  ,  det svarer til at låse bilen med åben dør  og det kan ikke lade sig gøre

morgan

  • Gæst
RE: låsen springer op igen. 308
« Svar #3 Dato: 11. August 2011, 12:55 »
Citér
KHJ skrev:
Kan du se på MF displayet om der er en dør der ikke er registreret som lukket evt bagklap  ,  det svarer til at låse bilen med åben dør  og det kan ikke lade sig gøre


Giv alle dine dør låse en god gand white grease..... Een af dem kan hænge lidt ved låsning....

Har din bil være skadet.?

Tag systemastisk at sætte en stor skruetrækker i lås og skyd den ind, for at finde ud af hvor problemet ligger. Husk at holde på dørkontakt.

For mig lyder det ir i en dørkontakt eller at du har en lås der ikke aktiver "rent", så den skyder tilbage.

obak

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 204
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: låsen springer op igen. 308
« Svar #4 Dato: 11. August 2011, 14:11 »
Citér
aanonymoss skrev:
er vel en dørkontakt der hænger?

Muligvis men hvordan tjekkes det ?
New 308 Blue HDI 2.0 SW

obak

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 204
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: låsen springer op igen. 308
« Svar #5 Dato: 11. August 2011, 14:12 »
Citér
KHJ skrev:
Kan du se på MF displayet om der er en dør der ikke er registreret som lukket evt bagklap  ,  det svarer til at låse bilen med åben dør  og det kan ikke lade sig gøre

Umiddelbart mener jeg ikke at den registrer at der er en "dør åbnet" men jeg vil prøve at lægge mærke til det næste gang.
New 308 Blue HDI 2.0 SW

obak

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 204
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: låsen springer op igen. 308
« Svar #6 Dato: 11. August 2011, 14:19 »
Citér
morgan skrev:
Citér
KHJ skrev:
Kan du se på MF displayet om der er en dør der ikke er registreret som lukket evt bagklap  ,  det svarer til at låse bilen med åben dør  og det kan ikke lade sig gøre


Det mener jeg ikke at den gør, men jeg vil være opmærksom på det næste gang  det sker.

Giv alle dine dør låse en god gand white grease..... Een af dem kan hænge lidt ved låsning....

Smurte i sidste uge med en god spray.

Har din bil være skadet.?

Nej, den er fra 2008, og har kørt 25000 km.

Tag systemastisk at sætte en stor skruetrækker i lås og skyd den ind, for at finde ud af hvor problemet ligger. Husk at holde på dørkontakt.

Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener her, ?? Hvor sidder den dørkontakt ?

For mig lyder det ir i en dørkontakt eller at du har en lås der ikke aktiver "rent", så den skyder tilbage.


Det sidste tror jeg er problemet, men hvordan finder jeg udaf hvilken det er ? og hvordan. ?

TAK for ideerne forløbigt.

Jeg kan fortælle i samme åndedrag, at når dette sker kan jeg kun låse førensfordør manuelt med nøglen, men den låser ikke samtidig de andre døre.
Hvis jeg så aktiver automatisk dør lås, ved åt holde knappen nede og køre en tur, så kan jeg efterfølgende godt låse alle dørene ved manuelt at låse førens dør. ???
New 308 Blue HDI 2.0 SW

obak

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 204
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: låsen springer op igen. 308
« Svar #7 Dato: 11. August 2011, 15:08 »
Kommer til at tænke på om det kan have noget at gøre med at den er blevet undervogsbehandlet, og den tape som sider i dørstolpen er blevet erstattet af en gummiprop ?.  Jeg kan se at der ligesom er en tap på døren som vel skal møde det tape ??
New 308 Blue HDI 2.0 SW

D_Jessen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 11
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: låsen springer op igen. 308
« Svar #8 Dato: 29. April 2012, 08:41 »
Hvor sidder de dørkontakter gemt ? Vi har en 306'er hvor jeg efter en tur i vaskehal i går ikke vil låse dørene, den ter sig på præcis samme måde med at den låser op igen, efter jeg har læst den. Og loftlampen lyser som der var en åben dør...Håber nogle kan hjælpe med at lokalisere dørkontakterne...



Mvh. Dan
Med Venlig Hilsen

Dan A. Jessen

Peugoet 208 1.0VTI
Peugeot 307 1.6HDI

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: låsen springer op igen. 308
« Svar #9 Dato: 29. April 2012, 16:41 »
Citér
D_Jessen skrev:
Hvor sidder de dørkontakter gemt ? Vi har en 306'er hvor jeg efter en tur i vaskehal i går ikke vil låse dørene, den ter sig på præcis samme måde med at den låser op igen, efter jeg har læst den. Og loftlampen lyser som der var en åben dør...Håber nogle kan hjælpe med at lokalisere dørkontakterne...



Mvh. Dan

i låseenheden
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

obak

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 204
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: låsen springer op igen. 308
« Svar #10 Dato: 29. April 2012, 18:14 »
Jeg endte med at få en ny dørlås, og det løste problemet.
Om det er venster eller højre dørlås kan være svært at finde udaf, men jeg konstaterede at det var i føredøren, da bagklappen ikke kunne åbnes. Når jeg åbnede passager døren, kunne bagklappen godt åbnes.
New 308 Blue HDI 2.0 SW