Forfatter Emne: 406 2.0 HDI 2000. Underlig motorgang.  (Læst 1455 gange)

MrNice75

  • Gæst
406 2.0 HDI 2000. Underlig motorgang.
« Dato: 12. Maj 2012, 00:35 »
Hej HJÆLP mig.

Efter jeg har skiftet kobling, er min motor pludselig begyndt at gå mærkeligt.

Jeg har lige været på et aut. værksted og få fejlsøgt den. De påstår at det er enten en ledningsfejl el. en dyse der er defekt.

Min kammerat har en bil nøjagtig magen til, og der har vi så byttet om på ALLE dyser og stadig samme resultat...

Den har såden en rullende forkert motorgang.. Er svært at forklare hvordan..

Men hvis en normal motorgang lyder såden her: Wruuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuum.
Så lyder min moter sådan her:
wruuuumwruuuumwruuuumwruuuuumwruuuum.... i sådan en rullende takt.

Jeg har som sagt været på et aut. værksted og eftf. på et uaut. værksted. deres konklusion er at det er dyserne, og jeg ved med 100% ar det ikke kan være tilfældet da vi har prøvet at skifte dem ud.

Jeg har været i et hav af foraer og læst som en gal. og kan ikke finde nogen der har haft samme problem....

Kan jeg evt. have monteret koblingen forkert?

De nulstillede fejlen på det aut. værksted og sagde at nu skulle bilen bare ud og nulstille sig selv og køre sig selv ind. Nu har jeg kørt knapt 3000 km men problemet er stadig det samme.

HVAD FAEN SKAL JEG GØRE????

Sidder der et klogt hoved derude, PLEASE hjælp mig. :(

ØD hiver er det ikke....
« Senest Redigeret: 16. Maj 2012, 03:24 af MrNice75 »

e4

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 93
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 406 2.0 HDI 2000. Underlig motorgang.
« Svar #1 Dato: 12. Maj 2012, 17:13 »
Du kan have beskadiget din ØD-giver som sidder i toppen af koblingshuset, bør pilles af, før gearkassen afmonteres.

MrNice75

  • Gæst
RE: 406 2.0 HDI 2000. Underlig motorgang.
« Svar #2 Dato: 13. Maj 2012, 00:10 »
Jeg har haft den ude og tjekket den, den har ikke en skramme el ridse overhovedet.

Men der skal måske ikke så meget til før at den bliver beskadiget?

Men har lige fundet ud af at der sidder en anden sensor også... Hvsi du kigger direkte ind på motoren, sidder der en lidt længere nede, ind mod torpedopladen. hvad er det for en sensor???
« Senest Redigeret: 13. Maj 2012, 09:51 af MrNice75 »