Forfatter Emne: Peugeot 407 1.6 HDi problem?  (Læst 1788 gange)

junas

  • Gæst
Peugeot 407 1.6 HDi problem?
« Dato: 28. Maj 2012, 16:52 »
Hej kære brugere på Peugeot Club Danmark.

For to måneder siden købte min kæreste og jeg en Peugeot 407 1.6 HDi SW fra 2005, (kørt 189.000km) da vi fik vores første barn :-)

Humøret var i top og alle var lykkelige i den lille nye familie - men sådan skulle det ikke blive ved med at være. Vores kære nye bil begyndte at opføre sig mærkeligt. Den har siden sidste tirsdag blevet hentet af dansk autohjælp 3 gange - altså 3 gange på 6 dage.

Vi har fået skiftet en turboføler og et par andre følere, men problemet kommer typisk igen efter 1-2 dage. Pludselig er det som om, at bilen ikke rigtig vil "tage ved" under kørslen, altså give gas, og efter 30sekunder går bilen ud og vil ikke starte igen (måske startspærren?).
Den har alle 3 gange gået ud efter 5-10minutters kørsel, altså korte ture.

Vores mekaniker smed den på en "tester", men den melder ingen fejl.
Bilen kan typisk starte igen efter 1,5-4 timer, men problemet er der stadig. Er der nogen som har nogen form for idé om hvad problemet kan være? - Lige nu er bilen på vej til Peugeot i Fausing på et lad med dansk autohjælp.

For 1½ år siden fik bilen skiftet turbo, turbolader, svinghjul og en del andet. Jeg kører hver dag fra Randers til Fredericia, så den har primært fået lange ture.


Hjælp!
Hilsen Jonas og Lea.

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Peugeot 407 1.6 HDi problem?
« Svar #1 Dato: 28. Maj 2012, 18:39 »
Citér
junas skrev:
Hej kære brugere på Peugeot Club Danmark.

For to måneder siden købte min kæreste og jeg en Peugeot 407 1.6 HDi SW fra 2005, (kørt 189.000km) da vi fik vores første barn :-)

Humøret var i top og alle var lykkelige i den lille nye familie - men sådan skulle det ikke blive ved med at være. Vores kære nye bil begyndte at opføre sig mærkeligt. Den har siden sidste tirsdag blevet hentet af dansk autohjælp 3 gange - altså 3 gange på 6 dage.

Vi har fået skiftet en turboføler og et par andre følere, men problemet kommer typisk igen efter 1-2 dage. Pludselig er det som om, at bilen ikke rigtig vil "tage ved" under kørslen, altså give gas, og efter 30sekunder går bilen ud og vil ikke starte igen (måske startspærren?).
Den har alle 3 gange gået ud efter 5-10minutters kørsel, altså korte ture.

Vores mekaniker smed den på en "tester", men den melder ingen fejl.
Bilen kan typisk starte igen efter 1,5-4 timer, men problemet er der stadig. Er der nogen som har nogen form for idé om hvad problemet kan være? - Lige nu er bilen på vej til Peugeot i Fausing på et lad med dansk autohjælp.

For 1½ år siden fik bilen skiftet turbo, turbolader, svinghjul og en del andet. Jeg kører hver dag fra Randers til Fredericia, så den har primært fået lange ture.


Hjælp!
Hilsen Jonas og Lea.


Jeg har haft noget af de samme problem, min kunne ikke køre med lave rpm uden at den døde (det var lidt som om den drugnede i diesel) der fik jeg skiftet en vacum ventil, så kørte det igen
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

huseauto

  • Gæst
RE: Peugeot 407 1.6 HDi problem?
« Svar #2 Dato: 01. Juni 2012, 21:52 »
Dyserne kan give det samme symptomer og ikke melde fejl.
Skal måle railtryket fordi hvis den er for lav skal de skiftes . Muligvis at fødepumpen har en periodisk fejl.
Der er mange fejl muligheder.

venlig hilsen

Pergodt

  • Gæst
RE: Peugeot 407 1.6 HDi problem?
« Svar #3 Dato: 25. Juni 2012, 22:17 »
Tjek også luft filter og partikel filter...