Forfatter Emne: problem ved skift af bagbro  (Læst 4371 gange)

michael77

  • Gæst
problem ved skift af bagbro
« Dato: 16. Juni 2012, 12:46 »
kan man så også justere så hjulene ca kommer til at stå midt i skærmen, fordi de er som sagt meget tæt på nu når den står på jorden, hvor meget luft skal der ca være fra bunden af skærm/plastic
« Senest Redigeret: 16. Juni 2012, 12:48 af michael77 »

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: problem ved skift af bagbro
« Svar #1 Dato: 16. Juni 2012, 18:01 »
Du kan ikke justere noget , jeg tror det er en ommer

silverfox

  • Gæst
RE: problem ved skift af bagbro
« Svar #2 Dato: 16. Juni 2012, 20:25 »
Nej det lyder som om den bagbro er defekt og/eller forkert. Hvor jeg arbejder køber vi altid renoverede bagbroer ved Bjarne Thorup Autokomponenter i Thisted. De passer altid...

michael77

  • Gæst
RE: problem ved skift af bagbro
« Svar #3 Dato: 17. Juni 2012, 18:31 »
Citér
silverfox skrev:
Nej det lyder som om den bagbro er defekt og/eller forkert. Hvor jeg arbejder køber vi altid renoverede bagbroer ved Bjarne Thorup Autokomponenter i Thisted. De passer altid...

så må jeg se om han ville bytte den, købte den hos lyby, det lød som om han havde tjek på bagbroer i telefonen.  men kan forstå de ligner meget hinanden og synes også den ligner den gamle

AXE1

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 378
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Slagelse
RE: Bagbro
« Svar #4 Dato: 17. Juni 2012, 21:13 »
Er det sporviden der ikke passer, så er der ikke meget du kan gøre
Hvis det er højden der ikke passer ? så er det til at justere så det passe
Peugeot 207 RC

michael77

  • Gæst
RE: problem ved skift af bagbro
« Svar #5 Dato: 19. Juni 2012, 08:03 »
nej det er aksel afatand for baghjulene skal længere bagud ca 4 cm . snakket med ham jeg købte bagbroen af, det er en ny bagbro jeg har fået så den skulle passe , og man kan jo ikke montere den forkert der er de 4 store bolte op i bunden . hvad gør jeg prøver at lægge billeder ind senere

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: problem ved skift af bagbro
« Svar #6 Dato: 19. Juni 2012, 13:55 »
Citér
michael77 skrev:
nej det er aksel afatand for baghjulene skal længere bagud ca 4 cm . snakket med ham jeg købte bagbroen af, det er en ny bagbro jeg har fået så den skulle passe , og man kan jo ikke montere den forkert der er de 4 store bolte op i bunden . hvad gør jeg prøver at lægge billeder ind senere

Hej
Kan den vendes forkert, altså drejes 180gr. om sig selv, hvis du forstår.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

michael77

  • Gæst
RE: problem ved skift af bagbro
« Svar #7 Dato: 19. Juni 2012, 14:26 »
det kan den ikke, vi har også målt og samlignet med den gamle og de er ens og bilen er ikke skæv eller har været skadet ,hvad vi kan se
det kan ikke passe at et 195-60 -15 dæk ikke har mere luft end 3mm i højre side ved plasticet der hvor benzin røret går ned i inderskærm , har kigget på andre 206er der er ca 4cm luft

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: problem ved skift af bagbro
« Svar #8 Dato: 19. Juni 2012, 14:43 »
Hej
Jammen er den 100% ens med den gamle, er der jo noget der ikke stemmer, altså forudsat den gamle passede. Så er der jo kun monteringen tilbage.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

michael77

  • Gæst
RE: problem ved skift af bagbro
« Svar #9 Dato: 19. Juni 2012, 16:31 »
det er også ligefør jeg prøver at montere den gamle igen for at samligne dem , jeg for snart spat at den bagbro , det burde ikke være mugligt at montere den forkert og vi har målt på kryds og tværs og de ser ens ud

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: problem ved skift af bagbro
« Svar #10 Dato: 19. Juni 2012, 23:44 »
Citér
michael77 skrev:
nej det er aksel afatand for baghjulene skal længere bagud ca 4 cm . snakket med ham jeg købte bagbroen af, det er en ny bagbro jeg har fået så den skulle passe , og man kan jo ikke montere den forkert der er de 4 store bolte op i bunden . hvad gør jeg prøver at lægge billeder ind senere


Ja men den kan godt være ny selv om den er forkert  , er det en original med orig reservedelsnummer på ?

michael77

  • Gæst
RE: problem ved skift af bagbro
« Svar #11 Dato: 20. Juni 2012, 07:51 »
den er købt hos lyby i jylland til 3500kr så det er jo nok en uorginal men han siger han aldrig har hørt det problem før