Forfatter Emne: gearstang "hopper" og moter vibrerer  (Læst 1230 gange)

peter306

  • Gæst
gearstang "hopper" og moter vibrerer
« Dato: 14. Juni 2012, 22:01 »
Hej alle,
Jeg har en 306'er st.car 2.0XS fra 1998, som lige er blevet synet og har kørt godt - lige indtil nu. Når jeg accellererer så virker det som om motoren eller noget andet ude i motorrummet ryster voldsomt og det forplanter sig gennem gearkasse og gearstang, som vibrerer voldsomt - og hele bilen ryster. Rattet ryster ikke og jeg mærker ikke noget fra forhjulene. Når jeg kører i jævn fart uden accelleration er der intet. Der er heller ingen vibrationer når jeg bremser. Er der nogle af jer der har en ide om hvad det kunne være?

Jeg tænker selv at det kunne være:
defekt motorophæng
defekt trækaksel
defekt gearkasse
noget galt med motorstyringen

Jeg har desuden lidt problemer med tomgang når jeg kører hen mod et kryds og bremser. Så kører den op og ned i omdrejninger og kan (i sjældne tilfælde) gå i stå.

Kan de to ting hænge sammen? Eller er sidstnævnte noget med tomgangsmotoren? Eller defekt lampda sonde? Det virker som om problemet med tomgang er værst  når det er koldt/fugtigt/vådt.

Håber nogle af jer kan hjælpe med at kaste lys over mit problem - for jeg vil meget gerne køre et par år mere i den gamle 306'er:)