Forfatter Emne: problem ved skift af bagbro  (Læst 1494 gange)

michael77

  • Gæst
problem ved skift af bagbro
« Dato: 15. Juni 2012, 21:06 »
har lige sat en renov bagbro på min 206 men hjulene går på plasticet ved skærme så man ikke kan dreje hjule rundt, når den står på bukke.
når den står på jorden er der ken 2mm i højre side og 5 mm i venstre side, og det er 195-60-15 dæk så det burde ikke være problemet.
jeg har brugt de gamle støddæmpere kan det være dem der er kaput?

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: problem ved skift af bagbro
« Svar #1 Dato: 15. Juni 2012, 22:59 »
Det er ikke støddæmperne der gør det  , er du sikker på det er til en 206 du har fået  ? de ligner meget hinanden  jeg kan kun sige at jeg har dårlige erfaringer med renoverede

michael77

  • Gæst
RE: problem ved skift af bagbro
« Svar #2 Dato: 16. Juni 2012, 09:05 »
Citér
KHJ skrev:
Det er ikke støddæmperne der gør det  , er du sikker på det er til en 206 du har fået  ? de ligner meget hinanden  jeg kan kun sige at jeg har dårlige erfaringer med renoverede

købte den hos lyby i jylland til 3500kr han sagde det er en ny men til den pris er det vel en renov, jeg synes den ligner den gamle.
måske er den ny/renov måske def, så er det bare spørgsmålet om han ville bytte den
Citér

Pokeras

  • Gæst
RE: problem ved skift af bagbro
« Svar #3 Dato: 16. Juni 2012, 11:58 »
Du skal nok bare indstille de torison stænger så de står lige og lige højt i begge sider.
De kan nemlig drejes så bilen enten sænkes eller hæves..

Det er bedst hvis du tager dem af begge to og instiller dem, så de er lige lange og skruer/bolter dem fast igen.

michael77

  • Gæst
RE: problem ved skift af bagbro
« Svar #4 Dato: 16. Juni 2012, 12:56 »
Citér
Pokeras skrev:
Du skal nok bare indstille de torison stænger så de står lige og lige højt i begge sider.
De kan nemlig drejes så bilen enten sænkes eller hæves..

Det er bedst hvis du tager dem af begge to og instiller dem, så de er lige lange og skruer/bolter dem fast igen.

så kan også justere så hjulene kommer længer bagud for de skal nok rykkes 3 til 4 cm kan man det, hvor meget luft skal der være fra bunden af skærm /panel til hjul?