Forfatter Emne: Ingen kørelys og ABS lampe lyser  (Læst 2243 gange)

jole

  • Gæst
Ingen kørelys og ABS lampe lyser
« Dato: 25. Juni 2012, 21:36 »
min 306 fra 98 har ingen kørelys og abs lampe lyser i instrument bordet,det gik på samme tid.Jeg læste herinde et sted at det kunne være printpladen bag sikringerne der skal loddes,hvis det er rigtig hvordan får man den ud.? Jeg har skiftet abs føleren i venstre for og vi har målt ohm på de 3 andre de lagde alle på 1,7. Hvad kan der være galt,jeg skal til syn med den så jeg skal have det lavet.

dalle83

  • Gæst
RE: Ingen kørelys og ABS lampe lyser
« Svar #1 Dato: 25. Juni 2012, 22:44 »
Citér
jole skrev:
min 306 fra 98 har ingen kørelys og abs lampe lyser i instrument bordet,det gik på samme tid.Jeg læste herinde et sted at det kunne være printpladen bag sikringerne der skal loddes,hvis det er rigtig hvordan får man den ud.? Jeg har skiftet abs føleren i venstre for og vi har målt ohm på de 3 andre de lagde alle på 1,7. Hvad kan der være galt,jeg skal til syn med den så jeg skal have det lavet.

Har du fået slettet fejlen efter du skiftet den defekte føler?
Og er din tændingslås ok??

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Ingen kørelys og ABS lampe lyser
« Svar #2 Dato: 25. Juni 2012, 22:58 »
Det er en lodning i printet i sikringskassen  , hvis du er heldig kan du se den den dårlige lodning  ,  tryk den røde knap ind og skub kassen til venstre så kan du tage den ud og tage multistikkene af  , de er mærket og passer kun et sted

jole

  • Gæst
RE: Ingen kørelys og ABS lampe lyser
« Svar #3 Dato: 26. Juni 2012, 15:34 »
Citér
dalle83 skrev:
Citér
jole skrev:
min 306 fra 98 har ingen kørelys og abs lampe lyser i instrument bordet,det gik på samme tid.Jeg læste herinde et sted at det kunne være printpladen bag sikringerne der skal loddes,hvis det er rigtig hvordan får man den ud.? Jeg har skiftet abs føleren i venstre for og vi har målt ohm på de 3 andre de lagde alle på 1,7. Hvad kan der være galt,jeg skal til syn med den så jeg skal have det lavet.

Har du fået slettet fejlen efter du skiftet den defekte føler?
Og er din tændingslås ok??
 Nej jeg har ikke fået slettet nogen fejl for, jeg har været ved to mekanikere og ingen af dem kunne finde noget  som helst på deres computer,så jeg ved ikke hvad der er galt.Den abs føler jeg skiftede,den skiftede jeg kun fordi den knækkede da jeg ville prøve at tage den ud.Tændingslåsen tror jeg ikke der fejler noget,men hvordan finder jeg ud af om den virker 100% som den skal.
« Senest Redigeret: 26. Juni 2012, 15:41 af jole »

jole

  • Gæst
RE: Ingen kørelys og ABS lampe lyser
« Svar #4 Dato: 26. Juni 2012, 15:38 »
Citér
KHJ skrev:
Det er en lodning i printet i sikringskassen  , hvis du er heldig kan du se den den dårlige lodning  ,  tryk den røde knap ind og skub kassen til venstre så kan du tage den ud og tage multistikkene af  , de er mærket og passer kun et sted
Alletiders det vil jeg prøve,håber snart at finde fejlen for jeg hader de der strøm fejl,men det er fordi at det er begavelsen det er galt med :D

silverfox

  • Gæst
RE: Ingen kørelys og ABS lampe lyser
« Svar #5 Dato: 26. Juni 2012, 18:15 »
Det er 100% sikkert sikringsboksen. Prøv KHJs råd, ellers må du købe en ny.