Forfatter Emne: Depolution system failur  (Læst 2368 gange)

Zykov

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 49
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Depolution system failur
« Dato: 12. Maj 2012, 15:41 »
Hej alle,
Har en 407sw 1,6HDI fra 09 hvor denne fejl lige er opstået, ved godt at selve meddelsen kan være hvad som helst,  men den kom samtidig med motorblæseren gik igang og det lille motor ikon i instrument brættet tændte (lyser konstant). Bilen har gået 110.000km og lige været til service.
Nogen som har et bud på hvad fejlen kan skyldes :-/

Zykov;)
407 SW 1.6 HDI fra 2009

gravgaard87

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 2
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Depolution system failur
« Svar #1 Dato: 25. Juni 2012, 22:04 »
Hej

Har det samme problem.. fik aflæst fejlen ved peugeot værksted.. fik at vide at det var partikelfilteret var fyldt og det skulle skiftes (5500+) og der var problemer med gløderørskredsen, gløderørene eller gløderørsrelæet (ukendt pris), men det kunne godt forsvinde hvis man fik skiftet partikel filteret, da gløderøreme var dem der regenerede partikel filteret.. jeg har skiftet partikel filteret (købt på Ebay i tyskland til 2300 med fragt) og den lyser endnu..

Men har ikke fået skiftet gløderørene endnu..

Vh Michael
407 SW 2,0 HDi 2005
« Senest Redigeret: 25. Juni 2012, 22:04 af gravgaard87 »

Pergodt

  • Gæst
RE: Depolution system failur
« Svar #2 Dato: 25. Juni 2012, 22:30 »
Prøv at kør komme additiver i dieselen. Kan være den er løbet tør for partikel filter væske. Kan godt være løbet tør for væsken, selvom der står 30% tilbage.

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Depolution system failur
« Svar #3 Dato: 25. Juni 2012, 23:09 »
Citér
gravgaard87 skrev:
Hej

Har det samme problem.. fik aflæst fejlen ved peugeot værksted.. fik at vide at det var partikelfilteret var fyldt og det skulle skiftes (5500+) og der var problemer med gløderørskredsen, gløderørene eller gløderørsrelæet (ukendt pris), men det kunne godt forsvinde hvis man fik skiftet partikel filteret, da gløderøreme var dem der regenerede partikel filteret.. jeg har skiftet partikel filteret (købt på Ebay i tyskland til 2300 med fragt) og den lyser endnu..

Men har ikke fået skiftet gløderørene endnu..

Vh Michael
407 SW 2,0 HDi 2005


Dem ville jeg skifte for det er dem der er årsagen til du ikke får renset filteret   4 nye rør  og påfyld additiv  og nulstil additivboks  foretag 3 aktivatortest så systemet er luftet ud  så begynder det hele at virke igen

Zykov

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 49
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Depolution system failur
« Svar #4 Dato: 27. Juni 2012, 01:38 »
fejlen var der kun i ca. et par timer hvorefter motor lampen slukkede og fejlmeddelse i display forsvandt. Den er ikke dukket op endnu.
Bilen kører fint og det ser ud til at den regenerere som den skal ;)
407 SW 1.6 HDI fra 2009

Cluz

  • Gæst
RE: Depolution system failur
« Svar #5 Dato: 27. Juni 2012, 09:15 »
Jeg fik det også engang og det var brændstof filteret der sku skiftes ud