Forfatter Emne: Klimaanlæg 406 HDI '02  (Læst 1999 gange)

Zinck

  • Gæst
Klimaanlæg 406 HDI '02
« Dato: 13. April 2012, 17:20 »
Hej godtfolk,

Jeg er den "lykkelige" ejer af ovennævnte køretøj.. I den seneste tid har mit klimaanlæg drillet. Når jeg indstiller det til en given temperatur - svinger den utrolig meget i temparatur på den luft den blæser ind i kabinen. Det ene øjeblik er det helt kold luft i et par minutter for derefter at blive rigtig varm luft et godt stykke tid.

Den finder aldrig den rigtige temperatur og bare regulerer engang imellem...

Kan det være noget termostat et eller andet sted og kan man selv lave det?

Håber på lidt hjælp fra entusiaster!!

Mvh.

KennethB)

huseauto

  • Gæst
RE: Klimaanlæg 406 HDI '02
« Svar #1 Dato: 14. April 2012, 08:08 »
Har du tjekket om køleblæser går i gang.
Du skal køre til en værksted til at konstatere fejl og lave en tilbud,det koster ikke noget.
 
M V H

Huse Gracanin

silverfox

  • Gæst
RE: Klimaanlæg 406 HDI '02
« Svar #2 Dato: 15. April 2012, 07:56 »
Det kunne være blæsermodstanden/regulatoren til klima, eller osse er der ikke nok tryk på systemet.
Jeg tror i øvrigt at de fleste værksteder tager sig betalt for at udføre en fejlsøgning?

Zinck

  • Gæst
RE: Klimaanlæg 406 HDI '02
« Svar #3 Dato: 15. April 2012, 20:56 »
Tak for de foreløbige svar.

Kan da være jeg skulle prøve at fylde op med væske... Jeg har ikke fyldt noget på i 2 år..

Andre mulige løsninger af problemet modtages stadig!

Kenneth

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Klimaanlæg 406 HDI '02
« Svar #4 Dato: 15. April 2012, 23:46 »
Prøv og få læst fejl ud på det  , har oplevet at ventilatoren oppe ved loftlampen ikke kører hele tiden og kan ikke måle kabinetemperaturen rigtigt  , der sidder temp sensoren  og virker udetemp. korrekt ? den buges også af klima typen RFTA  fuld elektronisk

Zinck

  • Gæst
RE: Klimaanlæg 406 HDI '02
« Svar #5 Dato: 03. Juli 2012, 13:42 »
Hej godtfolk,

Tak for indlæggene indtil videre.

Der er dog stadig problemer. Har fået udlæst bilen uden det gav anledning til noget. Der er fyldt ny væske på og anlægget er ikke utæt.

Sidder der en føler/termostat et sted i kabinen som kan være tilstoppet. Anlægget kan godt køle, hvis det står på A/C, men ligeså snart man slår på auto, så går det galt.

Værkstedet har sagt, at det måsker er automatikken. Mit spørgsmål er så om man kan skifte kontrolpanelet selv, hvis man finder et hos en hugger.

mvh.
Zinck

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.525
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: Klimaanlæg 406 HDI '02
« Svar #6 Dato: 03. Juli 2012, 14:53 »
Citér
Zinck skrev:
Sidder der en føler/termostat et sted i kabinen som kan være tilstoppet. mvh.
Zinck


Jeg tror khj svarede på det i det forrige indlæg, føleren sidder åbenbart ved loftlampen. jeg prøvede noget lignende på min gamle 405'er, det var udeføleren, den sad i indgangen til varmeapparatet før blæseren, men hvor den er i din ved jeg ikke.

Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html