Forfatter Emne: Et nyt medlem :-)  (Læst 1966 gange)

Jenspeed

  • Gæst
Et nyt medlem :-)
« Dato: 10. Juli 2012, 00:39 »
Hejsa.
Så blev jeg ejer af en dejlig Peugeot 406 TS6 Sedan fra 2001.
Tænkte jeg hellere må melde mig ind her så jeg kan suge lidt viden til mig.

Har rodet lidt med tuning af NA motorer, så min plan er at lave en lidt vildere motor!

Kan dog se at der stort set intet er lavet af tuning på disse motorer, udover ham hollænderen der sætter turbo på, og så den samme motor i de små Clioer.

Er der nogen herinde der har tunet en ts6 motor før?

Byggede en speciel motor af 3 forskellige toyota supra motorer og lidt fra en Bmw...og hentede 100hk på ren sug, ved hjælp af garage tuning og lidt troldmands kunst :-).

Så målet med min TS6 det er 100hk pr liter!

Kan se der er lavet en le man racer fra sodemo.com....den har boring på 92mm...
Nogen der ved hvad man maks ka nbore den XFX motor til?

Nok snik snak....
Glæder mig til at høre fra jer.
Kan man uploade billeder her?

Mvh Jens Pedersen

sttn

  • Gæst
RE: Et nyt medlem :-)
« Svar #1 Dato: 10. Juli 2012, 17:42 »
Billeder se under debat øverst der er nogle rare personer der har lavet info ...

eller Forum/ peugoet snak/debat...
« Senest Redigeret: 10. Juli 2012, 17:44 af sttn »

Gnuen

  • Gæst
RE: Et nyt medlem :-)
« Svar #2 Dato: 11. Juli 2012, 22:37 »
Traditionelt har Citroen/peugeot og Renaults v6ere vist ikke være kendt for holdbarhed... ret mig hvis jeg blander noget sammen, så mon ikke de færeste har haft mod på at "stresse" dem yderligere.

men målet er jo en forøgelse på ca. 80 HK, uden særligt kendskab, så står du vist i samme båd som så mange andre NA tilhængere, alt skal speciel laves. og det der bliver tilbage skal forfines til det uendelige.

Mon ikke der er en håndfuld danske firmaer der kunne sælge dig et par gode produkter og lede dig videre mod et par specialister.

Men resultatet af en godt tunet NA maskine er også fantastisk, omdrejningsvillighed og masser af lyd, selvfølgeligt uden turbo bundtræk/punch.

Held og lykke med projektet. Der er for få seriøst tunede franske biler.

ps. den her havde min bror fornøjelsen af at eje en sommer for et par år siden, fantastisk motor http://www.bilgalleri.dk/galleri/173395-peugeot_206_gt__rc

Jenspeed

  • Gæst
RE: vedr hk.
« Svar #3 Dato: 13. Juli 2012, 00:16 »
Ved godt Na tuning er den tunge vej.
Har rodet med det en del år, og også fået et par ret gode resultater ud af det.
Er i mellemtiden udlært maskinarbejder, så laver tingene selv, eller designer/konstruerer dem, for derefter at få det lavet "ude i byen".

Syntes bare det er meget tilfredsstillende at tage den svære vej, i stedet for at gå efter tryk som mange higer til.

Har ikke hørt noget om de v6 er dårlige motorer!!
Men det finder vi ud af med tiden.....forsøges det skal det!

Her er der lige lidt lyd fra mit sidste projekt.....

http://www.youtube.com/watch?v=73pQWJ6AjvE

Og en drive by her..

http://www.youtube.com/watch?v=A_IDaTgndqw

Lidt bevis på hvordan den tog gassen :-).

http://www.youtube.com/watch?v=1w7-fl7LU8Q

Byggede en 2.8 12v supra om til en 3.0 24v....
Tog indmaden fra en 3.0 24v og spjældhuse fra en bmw m3 3.2, lavede en flange der passede, rustfri udstødning hele vejene incl banan, ventil løfter blev svejst en klat på i bunden og derefter fræst af så de hver enkelt passede til dens placering,296graders knaster, justerbare knasthjul ( hjemmelavet), hævede kompressionen til 11:1 ved at bruge 12v stempler der var fræst ud til 4 ventiler i stedet, lavede hjemmelavet svinghjul, og monterede en 2 pladet tilton racer kobling...samlet vægt 8.6 kg mod de 17kg originalt.
Styringen er en electromotive Tec3r.
Custom remhjul der kun trak vandpumpe og generator.

Med std motor....161.7hk og 208nm, efter 261hk og 310nm.
Dertil kommer at knasthjulene ikke er justeret ind, og jeg ændrede småting mht udstødning osv....


Ved det er en yota,.....nu er jeg blot i den franske lejr, og en ekstra TS6 motor bliver hentet i morgen.

Glæder mig til Den nye motor hænger i motorstanden og bliver 100%adskilt.

Når jeg laver det kommer der ny vandpumpe, oliepumpe, og nye lejer over alt incl, komplet paknings sæt.
Så det tager lidt tid, men mon ikke det bliver det værd!

Hygge