Forfatter Emne: Meget dårlig viskerfunktion på 407  (Læst 2745 gange)

derosa

  • Gæst
Meget dårlig viskerfunktion på 407
« Dato: 13. Januar 2006, 08:26 »
Hej,

Jeg skriver ang. min 407 SW som jeg mest bruger som pendler bil samt ferie. Dvs. 99 % motorvej i mit tilfælde ( lig med høj hastighed).

Desværre så er bilen ude af stand til at holde forruden fri for regn, snavs, salt og lign så længe hastigheden er over 125-130. Og helt galt bliver det over 150.

Jeg har selvfølgelig kontaktet Peugeot forhandler som vedkender at bilen har et problem, men da det skyldes design kan de ikke gøre noget ved det. Ifølge dem er det fordi viskerbladet er 100 % gummi uden metal arm og derved bærer sig selv. Det kombineret med den meget skrå forrude giver effekten.

Men hvad gør jeg ? Det kan lyde som en bagatel men bilen er næsten ubrugelig til det jeg skal bruge den til. Jeg har lige kørt igennem tyskland med 110 i time blot fordi der var lidt vand på vejen.

Er der nogen som har samme erfaring og evt. en løsning.

Måske laves der uoriginale viskerblade som har en anden gummi blandning ?

Lad høre.

Mvh
/Frank

Christian Jensen - Webmaster

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Indlæg: 155
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
    • Peugeot Club Danmark
  • By: Ølstykke
RE: Meget dårlig viskerfunktion på 407
« Svar #1 Dato: 13. Januar 2006, 15:08 »
En midlertidig løsning kan være en af de produkter som du påfører ruden som gør at vandet stortset ikke lægger sig på ruden. Jeg kan desværre ikke huske navnene på det, men mon ikke Bil Expterten eller Bildillen kender til det? Dem jeg kender som har brugt det, siger at man kan køre i regnvejr uden at bruge vindues viskerne (og stadig se ud - uden problemer).

/Christian

handymanden

  • Gæst
RE: Meget dårlig viskerfunktion på 407
« Svar #2 Dato: 13. Januar 2006, 16:15 »
du kan købe noget som (på dansk) hedder regndråbe dræber og det polere du dine vinduer i , så snart man køre over 50 kmt blæser vandet af , jeg har det og er glad for det .
Der er også et polere middel SK 2000 som virker , du kan bruge det på alt , rustfri stål , vinduer , bilens lak , ja selv i huset og det virker også som regn beskytter på forruden og det fjerner trafikfilm . mener at SK2000 koster omkring 150kr for 1/2 l men det rækker langt .. og du kan ikke beskade noget på bilen ved at "komme"til at spilde på det.

derosa

  • Gæst
RE: Takker
« Svar #3 Dato: 16. Januar 2006, 08:47 »
Takker for tips ang. regndræber - Det vil jeg prøve..

Iøvrigt melder Peugeot importøren at de aldrig har hørt om problemet og det SKAL forhandleren kunne afhjælpe..

Lidt bekymrende når forhandleren kender fejlen og ikke kan løse den pga. designfejl :-/

/Frank

Thomas 307 SW

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Køge
RE: Meget dårlig viskerfunktion på 407
« Svar #4 Dato: 16. Januar 2006, 11:20 »
Citér
derosa skrev:
Iøvrigt melder Peugeot importøren at de aldrig har hørt om problemet og det SKAL forhandleren kunne afhjælpe..

Lidt bekymrende når forhandleren kender fejlen og ikke kan løse den pga. designfejl :-/

/Frank


Så må du få dem til at snakke sammen mens du overhører samtalen el. lign.
Mvh. Thomas Trydal, formand PCDK.
Nu med 308 SW GT THP 175 2008.

derosa

  • Gæst
RE: Pinligt :-)
« Svar #5 Dato: 17. Januar 2006, 14:38 »
Nå - var endnu engang hos forhandler som lidt uforstående igen skulle kigge på visker problemet.

Jeg luskede ind på værkstedet og så da mekaniker checkede justering, fjederspænding osv.

Så listede jeg ind i udstilligen for at sammenligne og gudhjælpemig om ikke de havde vendt viskerne på hovedet. Derfor var den minimale spoilerfunktion som er på bladet modsat og selvfølgelig ikke befordrende for viskeevne.

Jeg fik nye på og de blev vendt rigtigt og nu er der ikke et øje tørt.

Sjov kommentar fra mekaniker: "Der er ikke noget at være bange for - Der kan ikke ske noget ved at de vendte forkert" :-) Han havde åbenbart ikke stor fantasi til at forstille sig hvad der kunne være sket i den mørke måned jeg nu har kørt rundt uden udsyn :-)

Nå - Undskylder forstyrelsen og takker for de gode råd.

Mvh
/Frank

handymanden

  • Gæst
RE: Meget dårlig viskerfunktion på 407
« Svar #6 Dato: 17. Januar 2006, 15:31 »
hahaha kors i R , det var da godt at det blev rettet og du kan se ud igen . :D

Thomas 307 SW

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Køge
RE: Meget dårlig viskerfunktion på 407
« Svar #7 Dato: 18. Januar 2006, 06:34 »
På de gamle viskertyper uden spoiler betyder det jo ikke spor.
Men man kan da sige sig selv at der er noget galt når dine vender forkert. Spoileren får jo den stik modsatte virkning og løfter viskeren væk fra ruden. De må da have røde ører på det værksted... :)
Mvh. Thomas Trydal, formand PCDK.
Nu med 308 SW GT THP 175 2008.

Morten C W

  • Gæst
RE: Meget dårlig viskerfunktion på 407
« Svar #8 Dato: 20. Januar 2006, 08:54 »
Citér
handymanden skrev:
du kan købe noget som (på dansk) hedder regndråbe dræber og det polere du dine vinduer i , så snart man køre over 50 kmt blæser vandet af...

dette produkt hedder i bilka Clear Vue Rain Repellant..(forbehold for stavefejl..) orker ikke at gå i kælderen og kigge..
 og det virker som andre skrev rigtig godt fra ca.50km/t og op..

kan dog ikke huske hvad det koster..

p.s godt de kunne finde ud af at vende viskerne rigtigt..;)

Ib

  • Gæst
RE: Meget dårlig viskerfunktion på 407
« Svar #9 Dato: 31. December 2007, 11:18 »
Så vi da mindst to personer der har problemet:
http://www.peugeotclub.dk/html/fusion_forum/viewthread.php?forum_id=2&thread_id=2154#5307

Ubegribeligt at man kan producere en bil sådan.

/Ib