Forfatter Emne: Motorskifte - råd søges  (Læst 1467 gange)

Meekkel

  • Gæst
Motorskifte - råd søges
« Dato: 19. Oktober 2012, 16:11 »
Goddag.

Jeg er ejer af en Peugoet 307 1.6 HDI SW.

En mekanisk fejl førte til at min motor døde.. selvfølgelig umiddelbart før motorgarantien igen blev gyldig.

Nu til spørgsmålet.

Jeg er ved at få udskiftet motoren ved en autoriseret peugoet forhandler, idet jeg har købt en brugt motor der har gået 30.000 KM.

Jeg bliver så ringet op af værkstedet umiddelbart før bilen er klar til afhentning hvor de siger at et stempel har sat sig fast, hvilket betyder at de vil rekvirere ny fra leverandør.


Jeg bliver så igen kontaktet af værkstedet med følgende besked.


"Status på motor der ikke vil tørne:
Leverandøren af motoren har været meget træg i at besvare værkstedets henvendelser samtidigt med at han har krævet, at det er ham selv, der skal sørge for at motoren bliver ordnet eller skiftet.
Det har betydet, at værkstedet nu har taget retlige skridt overfor leverandøren.
På mandag bliver der truffet afgørelse om om værkstedet selv kan bringe sagen i orden uden om leverandøren.
Værkstedets teori er at der er skidt under en ventil. Hvis det er korrekt, er en rengøring af ventilerne og kanalerne tilstrækkeligt til at motoren er i orden"

Mine evner inden for mekanik er desværre begrænsede

Spørgsmålet er så hvad i bilkyndiges svar er til dette?

En motor der kun har kørt 30.000 burde vel ikke kunne opsamle skidt under en ventil eller?

Bør jeg insistere på at få en "ny" brugt motor, eller er det ok at de "renser" den igennem?


Mvh. Mikkel

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Motorskifte - råd søges
« Svar #1 Dato: 19. Oktober 2012, 18:38 »
ja men er der utætte ventiler  eller sidder det ene stempel fast  , hvis stemplet er groet fast er det ikke godt   , hvis det er ventilerne burde den kunne tørne rundt med starteren    , jeg ville ikke være særlig vild med at en ophugger skulle skille min motor ad

silverfox

  • Gæst
RE: Motorskifte - råd søges
« Svar #2 Dato: 19. Oktober 2012, 21:04 »
Enig. det skal en ophugger ikke gøre! Men juridisk har de jo ret til at bringe det leverede produkt til brugbar stand, så det kan ende med at huggeren får det udbedret.

morgan

  • Gæst
RE: Motorskifte - råd søges
« Svar #3 Dato: 21. Oktober 2012, 20:56 »
Citér
Meekkel skrev:
Goddag.

Jeg er ejer af en Peugoet 307 1.6 HDI SW.

En mekanisk fejl førte til at min motor døde.. selvfølgelig umiddelbart før motorgarantien igen blev gyldig.

Nu til spørgsmålet.

Jeg er ved at få udskiftet motoren ved en autoriseret peugoet forhandler, idet jeg har købt en brugt motor der har gået 30.000 KM.

Jeg bliver så ringet op af værkstedet umiddelbart før bilen er klar til afhentning hvor de siger at et stempel har sat sig fast, hvilket betyder at de vil rekvirere ny fra leverandør.


Jeg bliver så igen kontaktet af værkstedet med følgende besked.


"Status på motor der ikke vil tørne:
Leverandøren af motoren har været meget træg i at besvare værkstedets henvendelser samtidigt med at han har krævet, at det er ham selv, der skal sørge for at motoren bliver ordnet eller skiftet.
Det har betydet, at værkstedet nu har taget retlige skridt overfor leverandøren.
På mandag bliver der truffet afgørelse om om værkstedet selv kan bringe sagen i orden uden om leverandøren.
Værkstedets teori er at der er skidt under en ventil. Hvis det er korrekt, er en rengøring af ventilerne og kanalerne tilstrækkeligt til at motoren er i orden"

Mine evner inden for mekanik er desværre begrænsede

Spørgsmålet er så hvad i bilkyndiges svar er til dette?

En motor der kun har kørt 30.000 burde vel ikke kunne opsamle skidt under en ventil eller?

Bør jeg insistere på at få en "ny" brugt motor, eller er det ok at de "renser" den igennem?


Mvh. Mikkel


Hej Mikkel.

Jeg tror du har fået motor fra en front skadet bil... Din motor har fået en på skallen.
Hvis det var mig så ville jeg takke pænt nej og finde en anden motor.
DER FINDES EN MILLION AF 1.6 HDI, så brug noget tid på at finde en der er ok.
« Senest Redigeret: 21. Oktober 2012, 20:57 af morgan »