Forfatter Emne: Startspærre på 306 HDI  (Læst 1521 gange)

HDI ejer

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 76
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Startspærre på 306 HDI
« Dato: 21. Oktober 2012, 18:41 »
Nu ved jeg ikke om andre herinde har haft samme problem som mig, men for et par måneder siden ville min 306 HDI ikke starte. Det viste sig at startspærren blokedere for at motoren kunne starte. Så kan det være nøgle, ringspole i tændingslås, fejl i ecu boks eller løse forbindelser i stik osv...
Jeg kæmpede en del med den, fik også købt en billig fejlkodeudlæser ELM 327 som i øvrigt fungerer som den nu skal til de penge den er værd. Den kunne dog ikke fortælle mig om startspærren så det fik jeg læst ud på et værksted. Nu stod jeg så med valget om uden at vide hvor meget det kunne løbe op i at skulle sende bilen på peugeotværksted eller skrotte den da sådan en bil jo ikke er mere en 10000 værd. Så er det jo begrænset hvad der kan betale sig og man ved jo heller ikke hvor længe der går før næste ting kommer...
Tilfældigvis søgte jeg rundt på nettet og fandt frem til dette firma: cardiagnose.se
De fik ECU boksen sent over med posten og efter jeg havde overført 1500kr kom boksen retur. Ledninger 36 og 66 i multistikket skulle klippes og isoleres. Herefter var det bare at klaske boksen i og herefter startede bilen uden problemer. Aldrig mere bøvl med det heldigvis. Nu ved jeg godt at bilen kører uden startspærre men der er jo ikke nogen der stjæler sådan en gammel bil.