Forfatter Emne: 1 års eftersyn, skal jeg betale for rens af bremser?  (Læst 1587 gange)

djhyre

  • Gæst
1 års eftersyn, skal jeg betale for rens af bremser?
« Dato: 26. Oktober 2012, 21:34 »
Min 308 SW har lige været til 20.000 km / 1 års eftersyn hos Peugeot.

Jeg brokkede mig lidt over, at den tit giver en rungende (skurende) lyd, når jeg bakker, eller gaser op ved lav fart ved et lyskryds, hvis det bliver grønt fra rødt.

På det grundlag har de renset og smurt bagbremser, som jeg kan se på regningen, jeg selv åbenbart har betalt for (ca. 400 kr.).

Kan det virkelig passe?

I øvrigt er lyden der stadigvæk, så det er ikke engang en fejl, de har fået fjernet. Så, tjaa, spild af penge?!

Ps., er der nogen der har en idé til, hvad der kan give denne lyd? Det er en kort rungende lyd som sagt...

larsK

  • Gæst
RE: 1 års eftersyn, skal jeg betale for rens af bremser?
« Svar #1 Dato: 26. Oktober 2012, 22:36 »
bagbremser er altid en god ide at få renset, jeg anbefaler det selv til alle ved hvert service, bagbremserne på de biler sætter sig fast.

midph

  • Gæst
RE: 1 års eftersyn, skal jeg betale for rens af bremser?
« Svar #2 Dato: 27. Oktober 2012, 08:14 »
nu har du så betalt for noget der ikke hjalp alligevel,så nu må de efterfølgende reperationer vedr. den lyd være på værkstedets konto..vil de ikke det,finder du et andet sted at få den serviceret næste gang..sån`er det i min verden..kunne det være en lyd der stammer fra udstødningen..noget der skurrer på et sted eller noget inde i potten der sidder løst måske..og er der tromler eller skiver på en sådan model??..mvh

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 1 års eftersyn, skal jeg betale for rens af bremser?
« Svar #3 Dato: 27. Oktober 2012, 23:41 »
Du skal ikke se pengene som spildt  for inden vinteren er forbi  ville den sikkert hænge i bremserne  pga klodserne er rustet fast