Forfatter Emne: immobiliser 406  (Læst 3472 gange)

tombang

  • Gæst
immobiliser 406
« Dato: 28. Juli 2012, 19:24 »
hej alle.
jeg er ny på siden her, ja det er jo så fordi at jeg lige har fået et problem men min bil.
det er en 406 2,2 fra 2002 hvor den skriver "immobiliser" som skulle være startspærre. der har været på peugeot værksted, men de kunne ikke finde fejlen. så nu vil jeg høre om der er nogen der kan hjælpe mig??? jeg kunne godt tænke mig og koble den fra og ved at man kan, men ved ikke lige hvordan og hvor den sætter.
er der nogen der kan hjælpe mig med det???
hilsen tom

HDI ejer

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 76
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Jeg har haft samme problem
« Svar #1 Dato: 21. Oktober 2012, 18:40 »
Prøv og kig denne hjemmeside: cardiagnose.se
De hjalp mig med min 306 HDI 1999. Pil ECU boksen ud og post den. Betal for rep og modtag boksen igen. Jeg skulle så lige klippe to ledninger og så startede bilen igen uden problemer...;)

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: immobiliser 406
« Svar #2 Dato: 21. Oktober 2012, 19:44 »
Du kan ikke  bare lige tage det fra på en 02  ,  det kunne man på dem med tastatur   fejlen  betyder den ikke modtager noget signal fra tændingsnøglen   , det kan være antennen som sidder rundt om tændingslåsen der er fejl på som er den hyppigste årsag

HDI ejer

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 76
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Det virker i min
« Svar #3 Dato: 21. Oktober 2012, 21:01 »
Det er højst sansynligt denne her antenne eller løse forbindelser der er årsagen til min startspærre blokerede. Men da jeg ville være sikker på ikke at skulle bøvle med det igen valgte jeg den anden løsning med at deaktivere startspærren. Så altså det kan lade sig gøre med en nyere uden tastatur. Jeg kan se på en hjemmeside at de kan på f.eks en renualt fra 2003 gøre det samme. Det havde måske været billigere at skifte antennen men til gengæld skal jeg ikke bøvle med det mere og nøglerne kan jeg bare få kopieret uden at kodning er nødvendig længere:)

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: immobiliser 406
« Svar #4 Dato: 21. Oktober 2012, 23:39 »
Citér
HDI ejer skrev:
Det er højst sansynligt denne her antenne eller løse forbindelser der er årsagen til min startspærre blokerede. Men da jeg ville være sikker på ikke at skulle bøvle med det igen valgte jeg den anden løsning med at deaktivere startspærren. Så altså det kan lade sig gøre med en nyere uden tastatur. Jeg kan se på en hjemmeside at de kan på f.eks en renualt fra 2003 gøre det samme. Det havde måske været billigere at skifte antennen men til gengæld skal jeg ikke bøvle med det mere og nøglerne kan jeg bare få kopieret uden at kodning er nødvendig længere:)


Jeg har ikke sagt det ikke kan lade sig gøre men det er ikke noget du selv kan , det kunne man selv på en med tastatur  derfor er din løsning lidt mere omstændig

Og jo hvis der ikke er startspærre på skal nøglerne ikke kodes  men det er heller ikke noget man gør hver dag  jeg selv har kørt i 8 år uden at få det gjort   , du kan jo også tage dørlåsen ud så fryser den ikke om vinteren  og sammenholdt med andre fejl der opstår er startspærren en meget lille del af de samlede fejl hvor motorstyring  har flest fejl

rem-dk

  • Gæst
RE: immobiliser 406
« Svar #5 Dato: 22. Oktober 2012, 17:46 »
Undskyld mig, men det er vel lidt i retning af at hvis man piller hjulene af punkterer man ikke.

HDI ejer

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 76
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: RE: immobiliser 406
« Svar #6 Dato: 27. Oktober 2012, 18:30 »
Jo det er selvfølgelig ikke den helt korrekte løsning på problemet. Den var forbi to værksteder, det ene sagde jeg skulle skrotte den pga brugtprisen opholdt med omkostningerne til fejlfinding og dele, det andet stoppe da de konstaterede at startspærren blokerede og anbefalede mig at køre den til autoriseret værksted. Dem ringede jeg til og kunne jo selvfølgelig ikke gi mig nogen pris på hvad det ville løbe op i, men jeg tvivler på det var blevet billigere end den løsning jeg valgte. Det skal lige siges at jeg ikke er blev faktureret noget af værkstederne.

Så er da bare super glad for at min kom ud og køre igen frem for at skulle ud og finde en anden...

rem-dk

  • Gæst
RE: immobiliser 406
« Svar #7 Dato: 27. Oktober 2012, 20:53 »
De nævnte ting med skrotning på grund af brugtvognsprisen, og med at give op på grund af en startspærre, gør at jeg ikke forstår hvorfor folk er så skræmte over at skulle på autoriseret Peugeot-værksted.

Well, deres timepris er måske lidt højere, men man skal jo huske på at mange at disse problemer som dukker op undervejs i sådan et billiv har de set før.
Det betyder at de kender løsningen på problemet, og dermed kan spare kunden for en masse bøvl.

Jeg har selv de bedste erfaringer med autoriserede mærkeværksteder, og går også til dem næste gang, selv om min bil også er gammel. Men de kender til skavankerne med den, og kan løse problemerne.

HDI ejer

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 76
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: immobiliser 406
« Svar #8 Dato: 28. Oktober 2012, 14:22 »
Jeg ved i hvertfald min egen timepris for at lave min egen bil nok er en plovmand billigere i timen og samtidig lærer jeg også noget hver gang.

Er det ikke derfor dette forum er til eller hvad?? For bla. at dele viden og erfaring med problemer på sin Peugeot og hvordan man løser dem??

Ellers kunne jeg jo ligeså godt køre den på autoriseret værksted hver gang og betale kassen for det!!!:(

rem-dk

  • Gæst
RE: immobiliser 406
« Svar #9 Dato: 28. Oktober 2012, 16:59 »
Jow jow, selvfølgelig er hovedformålet med dette forum at vi alle lærer noget nyt om vores biler.
Så langt er jeg enig, men nu skriver du selv, at den har været på 2 værksteder for at finde fejlen, hvilket ikke lykkedes for dem.

Det var derfor jeg skrev som jeg gjorde.
Held og lykke. :-)

HDI ejer

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 76
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: immobiliser 406
« Svar #10 Dato: 28. Oktober 2012, 20:06 »
Det er bare i orden:)

Altså de kunne nok sagtens have rettet fejlen men spørgsmålet var bare hvad det kunne have løbet op i. Rep. kontra bilens værdi...
Jeg overvejede at finde en anden på det tidspunkt. Skulle nok bare have meldt mig ind på dette forum for at få noget vejledning:)

Det er nok bare den antenne i tændinglåsen der er stået af!!

HDI ejer

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 76
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: immobiliser 406
« Svar #11 Dato: 28. Oktober 2012, 20:08 »
Men nu kører den jo og så er der jo ingen grund til at pille mere ved det;)