Forfatter Emne: Udskiftning af låse på min 406  (Læst 2347 gange)

R_Clayton

  • Gæst
Udskiftning af låse på min 406
« Dato: 11. Januar 2013, 17:41 »
Hej Alle sammen

Jeg er kommet i den uheldige situation at mine låse i både føreside og passagerside er gået i stykker og fjenbetjæningen på nøglen ligeså..

Mit spørgsmål til jer er så hvor finder jeg et nyt sæt og kan man skifte alle låse så jeg igen kan få fj. betjening i nøglen.. Og igen kunne forlade bilen i låst tilstand..

PFT - fra den let nervøse pug ejer

midph

  • Gæst
RE: Udskiftning af låse på min 406
« Svar #1 Dato: 11. Januar 2013, 21:03 »
..kan du ikke præcisere hvad og hvor meget der er gået i stykker på de forskellige ting du beskriver..???..er det bare låsene der er rustet/palerne gået i stykker??..er fjernbetjening knust?? eller er selve nøglen knækket??..ellers vil jeg umiddelbart sige,at du kan købe det hele hos Peugeot og kodet igen,hvis det er nødvendigt..mvh Preben

R_Clayton

  • Gæst
RE: Udskiftning af låse på min 406
« Svar #2 Dato: 11. Januar 2013, 21:16 »
den ene lås kan ikke dreje rundt når man forsøger at låse eller låse op den anden griber ikke fat og drejjer bare rundt. nøglen med RC er knap forsvundet og print mangler den komponent der har trykket dette formoder jeg kan laves.. har efterspurgt en ny nøgle hos peugot men fik svar tilbage at modellen er for gammel og at der ikke findes flere nøgler der ikke er kodet.

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Udskiftning af låse på min 406
« Svar #3 Dato: 11. Januar 2013, 21:39 »
Du skal bruge noget specielt fedt på spray som peugeot har res 9735 D1  så kommer de til at virke igen  , de drejer bare rundt som de kammer over   , men det fedt hjælper    og lad vær med alt muligt lort fra en tankstation  såsom låseolie  og hvad ved jeg  for det gør det meget værre   grunden til de kan det der er så de ikke kan vrides op med en skruetrækker

R_Clayton

  • Gæst
RE: Udskiftning af låse på min 406
« Svar #4 Dato: 11. Januar 2013, 21:47 »
Okay.. Det må jeg prøve.. jeg må forbi på mandag.. :D

midph

  • Gæst
RE: Udskiftning af låse på min 406
« Svar #5 Dato: 12. Januar 2013, 08:27 »
..prøv lige at skrive ... nøglehus .. i søgefeltet i søg i debat..så ligger der en masse snak om dette emne..måske kan du bruge noget der... der ligger også en virksomhed i Næstved..(mener jeg).. den hedder vist noget B.. ? (kan være andre kan huske det)..hvor du kan købe nyt nøglehus og nøgle spidser..printet ved jeg ikke om det kan købes der eller i det hele taget få,da det skal kodes med bilen og der er noget med stelnummer ect ect..,men det ved KHJ alt om:D...der står vist også noget om køb på E-Bay..men læs selv:D.. mvh Preben