Forfatter Emne: 107 problem: lugten af brændt plastik ved acceleration  (Læst 3620 gange)

pskjs

  • Gæst
107 problem: lugten af brændt plastik ved acceleration
« Dato: 12. Januar 2013, 15:34 »
Hej

jeg ejer en 107 1,0 som er lidt over 2 år gammel. I går oplevet jeg at midt i kørsel kom der en ret mærkbar lugt af brændt plastik fra motoren. Den blev kraftigere når jeg accelereret. Stoppet bilen og fandt ud at lugten kom fra højre side af motoren -- der hvor batteriet og beholderen til kølervæske sidder:



Men ingen røg eller nogle synlige tegn på noget skulle være galt..

Tjekket niveauet fro olie og kølervæske: ok

Prøvet at lade bilen stå natten over og starte igen. Lugten kommer igen ved acceleration i frigear.

Er der nogen som har oplevet noget lign.?

Nogle ideer til hvad det kunne skyldes?

Hilsen Poul

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 107 problem: lugten af brændt plastik ved acceleration
« Svar #1 Dato: 12. Januar 2013, 17:00 »
Hej
Hvordan accelererer du i frigear. :D:D:D

Op med hjælmen, og gi den noget gas, kan du ikke gøre det i motorrummet må du have en til at jokke på sømmet. Så må du jo holde øje med om der kommer røg nogen steder.
Brændt plastik er sikkert noget ledningsværk der smelter, eller måske et plastik skjold der er for tæt på varmen.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

pskjs

  • Gæst
RE: 107 problem: lugten af brændt plastik ved acceleration
« Svar #2 Dato: 12. Januar 2013, 17:36 »
Citér
Ole S skrev:
Hej
Hvordan accelererer du i frigear. :D:D:D


Jeg mente naturligvis træder på speederen ;-)

Citér

Op med hjælmen, og gi den noget gas, kan du ikke gøre det i motorrummet må du have en til at jokke på sømmet. Så må du jo holde øje med om der kommer røg nogen steder.
Brændt plastik er sikkert noget ledningsværk der smelter, eller måske et plastik skjold der er for tæt på varmen.


Det har jeg prøvet, der var ikke noget men har heller ikke presset den alt for hårdt da jeg håber at kunne køre til værkstedet selv på mandag og ikke blive bugseret :o

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 107 problem: lugten af brændt plastik ved acceleration
« Svar #3 Dato: 12. Januar 2013, 21:40 »
Jeg tror det er koblingen der fedter når du belaster den  , det er ikke unormalt for en 107   , koblingen sidder godt nok ikke i højre  men alligevel  kunne det være den uden at have set bilen

larsK

  • Gæst
RE: 107 problem: lugten af brændt plastik ved acceleration
« Svar #4 Dato: 13. Januar 2013, 09:40 »
kontroler plastik ved siden af køler har haft en hvor det var råget af og sad ind mod manifold.. men ellers vil jeg også mene kobling.

pskjs

  • Gæst
RE: 107 problem: lugten af brændt plastik ved acceleration
« Svar #5 Dato: 15. Januar 2013, 19:47 »
KHJ og larsK: I havde ret. Problemet var koblingen som var desværre helt slidt. Det er svært at få bilen op i omdrejninger når den glider.

Jeg endte med at udskifte den