Forfatter Emne: Peugeot 206 1,4 "synger"  (Læst 4720 gange)

Roi

  • Gæst
Peugeot 206 1,4 "synger"
« Dato: 25. April 2013, 13:58 »
Hej herinde.

Jeg har en peugeot der synger i tomgang og når jeg øger omdrejningerne ? Hvad kan dette være ? Nogle der har haft ligende erfaringer ?

Har revet lidt i remstrammerhjulet og det kan give sig 2mm er dette normalt ?

Håber i har nogle svar, for er ved at blive idiot. Peugeot siger bare de bliver nødt til at fejlsøge noget mere :S

Venlig hilsen

Frank Roi

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 206 1,4 "synger"
« Svar #1 Dato: 25. April 2013, 17:10 »
Prøv og ta generatorremmen af og start den uden  se så om lyden er væk

larsK

  • Gæst
RE: Peugeot 206 1,4 "synger"
« Svar #2 Dato: 25. April 2013, 20:22 »
Kan godt skyldes remstrammer eller medløberhjul. men kan også skyldes generator.

Roi

  • Gæst
RE: Peugeot 206 1,4 "synger"
« Svar #3 Dato: 26. April 2013, 08:20 »
Citér
KHJ skrev:
Prøv og ta generatorremmen af og start den uden  se så om lyden er væk


Nu er det ikke for at lyde dum, men hvis jeg piller remmen af hjulene, vil motoren så ikke mangle en form for modstand ? Eller gør det ingen forskel ?

Roi

  • Gæst
RE: Peugeot 206 1,4 "synger"
« Svar #4 Dato: 26. April 2013, 08:22 »
Citér
larsK skrev:
Kan godt skyldes remstrammer eller medløberhjul. men kan også skyldes generator.


Har du en måde hvorpå jeg kan teste om det er enten remstrammer eller generator ? Har haft en skruetrækker på de forskellige komponenter i motorrummet for at kunne lokalisere lyden, og kom frem til at det larmede mest (havde den snurrende lyd).

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 206 1,4 "synger"
« Svar #5 Dato: 26. April 2013, 10:31 »
Citér
Roi skrev:
Citér
KHJ skrev:
Prøv og ta generatorremmen af og start den uden  se så om lyden er væk


Nu er det ikke for at lyde dum, men hvis jeg piller remmen af hjulene, vil motoren så ikke mangle en form for modstand ? Eller gør det ingen forskel ?


Nej det er ligemeget  , du skal bare konstatere om lyden er væk  hvis den er det har du kun hjulene tilbage   og det er sjældent generatoren ,,  i det fleste tilfælde er det strammehjulet og medløberhjulet  og du vil kunne høre den skurre hvis du drejer dem
hvis der er AC på kan det være hjulet på magnetkoblingen  men det går normalt væk når kompressoren tændes

Roi

  • Gæst
RE: Peugeot 206 1,4 "synger"
« Svar #6 Dato: 27. April 2013, 18:25 »
Citér
KHJ skrev:
Citér
Roi skrev:
Citér
KHJ skrev:
Prøv og ta generatorremmen af og start den uden  se så om lyden er væk


Nu er det ikke for at lyde dum, men hvis jeg piller remmen af hjulene, vil motoren så ikke mangle en form for modstand ? Eller gør det ingen forskel ?


Nej det er ligemeget  , du skal bare konstatere om lyden er væk  hvis den er det har du kun hjulene tilbage   og det er sjældent generatoren ,,  i det fleste tilfælde er det strammehjulet og medløberhjulet  og du vil kunne høre den skurre hvis du drejer dem
hvis der er AC på kan det være hjulet på magnetkoblingen  men det går normalt væk når kompressoren tændes


Okay. Kan det være servopumpen, der kan sige sådan ?

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 206 1,4 "synger"
« Svar #7 Dato: 28. April 2013, 19:03 »
Nej det er ikke servo  , det er 98% det er et af de 2 plastikhjul

Roi

  • Gæst
RE: Peugeot 206 1,4 "synger"
« Svar #8 Dato: 29. April 2013, 08:37 »
Citér
KHJ skrev:
Nej det er ikke servo  , det er 98% det er et af de 2 plastikhjul


Okay. SÅ vil jeg da helt sikkert få fat i sådan et par. Det er remstrammerhjul og medløberhjul du snakker om ikke ? Og der skal ikke bruges special værktøj ?