Forfatter Emne: peugeot 206 2.0hdi  (Læst 5534 gange)

niels chr

  • Gæst
peugeot 206 2.0hdi
« Dato: 27. April 2013, 08:18 »
hej alle... har en 206 2.0 hdi som ikke længere vil starte..

har i en uge oplevet at den lige pludselig gik ud på motorvejen og kunne starte den igen efter at taget tændingen af og på igen.. har haft bilen på et værksted og han fandt nogle ledninger der var dårlige men dette løste ikke problemet...så prøvede han at skifte højtrykspumpe så han lånte ved bosch og så kunne den gå i tomgang men gik ud når man gav gas... har fået bilen hjem igen... for selv at rode med den og har konstateret at med den gamle højtrykspumpe kommer der brændstof når jeg sætter tænding på og den kan lige slå igang men dør med det samme.. har været ude ved en hugger og hente en ny højtrykspumpe... men når jeg sætter tænding på kommer der slet ingen brændstof... betyder dette ikke at den nye højtrykspumpe er defekt???
 og hvorfor kan bilen godt slå igang med den gamle højtrykspumpe men dør med det samme???

håber at i kan hjælpe mig

AXE1

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 378
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Slagelse
RE: peugeot 206 2.0hdi
« Svar #1 Dato: 27. April 2013, 09:57 »
Hvis den køre med Bosch system, så er der pumpe i tanken, det er den der giver brændstof når der sættes tændning på, det er ikke højtrykspumpen den giver først tryk ved motor orm. da den er trukket af tandremmen. Har du målt returtryk fra dysserne ?
Peugeot 207 RC

niels chr

  • Gæst
RE: peugeot 206 2.0hdi
« Svar #2 Dato: 27. April 2013, 10:03 »
den er med bosch system.. og der er en pumpe i tanken... har ikke målt tryk.. men når jeg sætter tænding på kommer der er go tyk stråle ud

niels chr

  • Gæst
RE: peugeot 206 2.0hdi
« Svar #3 Dato: 27. April 2013, 16:03 »
Har været ude ved huggeren og bytte højtrykspumpen og nu kan jeg starte den igen... Men den går ud med det samme igen...
Kan det være nogle sensorer? Enten krumtap eller knast føler??

AXE1

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 378
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Slagelse
RE: peugeot 206 2.0hdi
« Svar #4 Dato: 28. April 2013, 08:58 »
Du bliver nød til at måle lidt på bilen, det bliver meget hurtigt meget dyrt hvis du bare skifter fra en ende af, er der railtryk på ? hvis ikke så start med at måle returolie fra dyserne
Peugeot 207 RC

niels chr

  • Gæst
RE: peugeot 206 2.0hdi
« Svar #5 Dato: 28. April 2013, 10:00 »
okay det må jeg prøve.. hvilket tryk skal jeg have på retur?

AXE1

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 378
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Slagelse
RE: peugeot 206 2.0hdi
« Svar #6 Dato: 28. April 2013, 17:26 »
Det er ikke et spørgsmål om tryk men om mængte, for skælden må ikke være for stor, få en der ved lidt om biler til at hjælpe dig,
Peugeot 207 RC

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: peugeot 206 2.0hdi
« Svar #7 Dato: 28. April 2013, 19:11 »
Der skal næsten ikke komme noget olie retur måske en dråbe i minuttet  sprøjter det op er dysen færdig   ,  og du skal have et brændstoftryk på min 200 bar for at den starter

niels chr

  • Gæst
RE: peugeot 206 2.0hdi
« Svar #8 Dato: 02. Maj 2013, 16:51 »
nu har jeg fået målt trykket på retur fra dyserne... og der har jeg 2,5bar og fra tanken har jeg 2,6bar så det er jo næsten det samme... men hvad skal jeg regne med at jeres udmeldinger en jo ligsom lidt modsætninger... AXE1 siger at jeg skal have næsten det samme tryk på retur som frem... og det har jeg... og KHJ siger at der ikke rigtig må komme noget? hvad skal jeg gå ud efter??

AXE1

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 378
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Slagelse
RE: peugeot 206 2.0hdi
« Svar #9 Dato: 02. Maj 2013, 19:04 »
Jeg skriver netop at det ikke er tryk men mengten du skal måle, en slange på hver dyse og ned i en klar flaske, det efter køre du med starten i nogle sek. der skal være næsten mængte i glasenden
Peugeot 207 RC

niels chr

  • Gæst
RE: peugeot 206 2.0hdi
« Svar #10 Dato: 05. Maj 2013, 08:26 »
jamen der kommer faktisk det samme fra alle dyserne